آینده قشم در دست جوانان مستعد این جزیره است

  • چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 12:13
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح اسکله مسافری شهر درگهان از نگاه ویژه ریاست محترم جمهور به توسعه همه جانبه قشم و محول کردن چند ماموریت مهم به این سازمان تقدیر کرد.
به گزارش فرینا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان گفت: امسال برای طرح های عمرانی و ایجاد تحول اساسی در قشم بیش از شش هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
حمیدرضا مومنی ادامه داد: این میزان اعتبار برای فعالیت های عمرانی از جمله در بخش های جاده ای، اسکله ها، فرودگاه، زیبا سازی عمومی، فضای سبز، مبلمان شهری و موارد دیگر در نقاط مختلف جزیره هزینه خواهد شد.

آینده قشم به جوانان مستعد این جزیره واگذار می شود
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم از واگذاری اداره قشم به جوانان مستعد و تحصیل کرده این جزیره به عنوان یکی از اهداف و برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.
وی ادامه داد: در راستای تحقق این امر مهم امسال 50 تن از دانش آموزان خبره این جزیره با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم بورسیه می شوند و امیدواریم این تعداد به بیش از 300 نفر در سال های آینده افزایش یابد.
به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جوانان قشمی باید از طریق تحصیل علم و اطمینان به استعداد و خودباوری خود به فکر در اختیار گرفتن ماموریت های بزرگ اداره این جزیره باشند.

ماموریت های محوله رئیس جمهور برای مردم قشم به تدریج محقق می شود
وی با اشاره به سفر نوروز 94 ریاست محترم جمهوری به جزیره قشم و تاکید دکتر روحانی بر ارائه خدمات بی منت به مردم این منطقه، گفت: خوشبختانه با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بخش مهمی از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم این منطقه حل شد.
مومنی ادامه داد: هم اکنون در حال فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان جی جیان قشم هستیم تا بخش عمده ای از مسایل بهداشتی و درمانی مردم غرب جزیره قشم بدون نیاز سفر مردم به شهر قشم در این مرکز درمانی انجام شود.

افتتاح اسکله مسافری شهر درگهان
وی از افتتاح اسکله مسافری شهر درگهان و اتصال این شهر تجاری به بندرعباس از طریق سفر دریایی به عنوان یکی دیگر از ماموریت های محوله رئیس جمهور برای توسعه اقتصادی در جزیره نام برد و گفت: مردم شهر درگهان با سابقه دیرینه در امر تجارت باید به حق قانونی خود در حوزه اقتصاد دست پیدا کنند.
مومنی یادآور شد: اسکله مسافری درگهان و حضور بیشتر مسافران در این شهر نقش مهمی در تقویت و سرعت بخشیدن به عملکرد فعالیت های اقتصادی و توسعه جوامع محلی خواهد داشت.

آبرسانی به تمام روستاهای قشم تا پایان سال
وی از آب رسانی به تمام روستاهای جزیره قشم نیز به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های محوله ای نام برد که دکتر روحانی بر آن تاکید داشتند و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مختلف موفق به انجام کامل این ماموریت نشدیم و امیدواریم با همکاری آب و فاضلاب روستایی مشکل آب 67 روستای قشم تا پایان سال برای همیشه حل شود.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در عین حال یادآور شد: 21 روستا در مرکز و 18 روستای غرب جزیره خوشبختانه از ابتدای امسال تا کنون با راه اندازی سیستم های آب شیرین کن از آب سالم و شیرین بهره مند شده اند.

ساخت 9 کمپ پارک مسافری
ساخت 9 کمپ پارک در نقاط مختلف جزیره قشم با پیشرفت فیزیکی بسیار مناسب قبل از آغاز تعطیلات نوروز 95 و استقرار شمار زیادی از میهمانان نوروزی در این اماکن نیز از دیگر موضوعاتی بود که مومنی از آن به عنوان یکی دیگر از دستورات ریاست محترم دولت تدبیر و امید برای خدمت به مردم در قشم از آن نام برد.
وی گفت: تا چند ماه آینده تمام 9 کمپ پارک با ایجاد فضای سبز و وسایل بازی کودکان و دیگر نیازها برای اسکان مسافران و همچنین تفریحات مردم نقاط مختلف جزیره آماده خواهد شد.

توسعه راه های جزیره
مومنی در ادامه سخنان خود از روکش آسفالت جاده های جزیره قشم قبل از آغاز تعطیلات نوروز 95 به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای ایمن سازی سفرها نام برد و گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راه شهرستان قشم، از ابتدای امسال تا کنون آمار حوادث جاده ای قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است.
وی اظهارامیدواری کرد با ایجاد دو فاز از اتوبان درگهان به لافت، دو فاز اتوبان درگهان به فرودگاه و عملیات اجرایی 45 کیلومتر اتوبان ساحل جنوبی قشم میزان حوادث جاده ای در این جزیره به صفر نزدیک شود.

توسعه فرودگاه بین المللی قشم
مومنی از عملیات اجرایی 3500 متر مربع سالن جدید فرودگاهی، احداث  برج مراقبت جدید و ساختمان تکنیکال بلاک در فرودگاه بین المللی قشم نیز به عنوان دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.
وی ایجاد خط پروازی بین قشم و عمان و تاسیس خط هوایی ویژه با مشارکت کشورهای خارجی را نیز از دیگر برنامه ها در حوزه توسعه فرودگاه قشم برشمرد.

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی با هدف تولید صادرات محور در قشم به عنوان حرکتی مهم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نام برد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
وی ادامه داد: قشم با داشتن ظرفیت های فراوان در حوزه های نفت، گاز، انرژی، گردشگری، صنعت، صنایع دستی و با مشارکت دادن جوامع محلی می تواند به پایلوت توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور تبدیل شود.

700 میلیارد ریال اعتبار برای اسکله بهمن قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اعتبار 700 میلیارد ریالی طرح توسعه اسکله بهمن به عنوان اقدامی برای تقویت فعالیت تجار و بازرگانان قشمی نام برد.
وی گفت: بخش های سخت افزاری این اسکله به اتمام رسیده و خریدهای خارجی مورد نیاز آن نیز انجام شده و تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و فعالیت خط کشتیرانی قشم به عمان نیز از این اسکله آغاز خواهد شد.

خدمات خستگی ناپذیر معاونت فنی و عمرانی و هزینه های انجام شده
مومنی با تقدیر از زحمات معاونت فنی و عمرانی و نیروهای این معاونت برای راه اندازی این اسکله گفت: برای بازسازی و توسعه اسکله درگهان 81 هزار نفر ساعت کار انجام شده و 24 هزار متر مربع محوطه سازی و دو هزار و 500 متر مربع سالن های ترمینال این مجموعه با 31 میلیارد و800 میلیون ریال بخشی از فعالیت های عمرانی این طرح است.

وی از بازسازی ابنیه شامل تخریب، اجرای سنگ کف و بدنه سالن ها، نصب درب و پنجره های جدید، ایجاد سقف کاذب، احداث 35 چشمه سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی، نصب منبع 250 متر مکعبی آب، نماسازی ساختمان، تاسیسات برقی و مکانیکی مجموعه شامل روشنایی، سیستم اعلان و اطفای حریق، اجرای کانال های هوارسان و خرید چهار دستگاه پکیج و سیستم آتش نشانی به عنوان بخشی از خدمات انجام شده در این مجموعه نام برد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 15 میلیارد و 250 میلیون ریال برای احداث دو دستگاه پانتون مسافری و پل های دسترسی با هدف پهلوگیری شناورهای تا 3000 تن در این مجموعه هزینه شده است.

بنا به این گزارش، در مراسم افتتاح اسکله مسافری شهر درگهان صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، امام جمعه شهر درگهان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانده بسیج سپاه قشم، رئیسان ادارات و نهادها، مدیران مجتمع های تجاری درگهان و جمعی از مردمک این شهر حضور داشتند و در پایان یک فروند شناور تندرو با پهلوگیری در کنار اسکله این شهر به طور نمادین اقدام به جا به جایی مسافر نمود.

با استقرار نیروی گمرک در اسکله مسافری شهر درگهان در آنیده نزدیک، فعالیت حمل و نقل مسافر از شهر درگهان به اسکله شهید حقانی بندرعباس در مسافت 19 مایل دریایی با زمانی بین 60 تا 70 دقیقه انجام خواهد شد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :