رونمایی از دستگاه اندازه گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در بندر شهید رجایی

همزمان با هفته محیط زیست، نخستین دستگاه اندازه گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در سطح بنادر کشور با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی رونمایی شد.

به گزارش فرينا، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام اين خبر گفت: این دستگاه ذرات معلق محیط، مونو اکسید کربن(CO)، اکسید نیتروژن(NO)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ازن (O3) را به صورت آنلاین براساس واحد در میلیون (ppm) گزارش گیری می کند.
حمیدرضا محمد حسینی با اشاره به الزامات بند قانونی در این زمینه افزود: پیش از این اندازه گیری پارامترهای سنجش سلامت و پاکی هوا در این بندر به صورت سالانه توسط شرکت های مشاوران و به شکل برون سپاری اندازه گیری می شد.
حسینی گفت: این دستگاه چرخ دار و قابل حمل در بخش های مختلف در محوطه های مجتمع بندری است و هشدارهای عبور از حد معین استانداردها را در نقاط مختلف نشان می دهد.
وي افزود: این دستگاه طی مدت 3 ماه با هزینه 6 میلیارد ریال با حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، در بزرگترین بندر تجاری کشور بر اساس استانداردها تنظیم و نصب شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با ریشه یابی موارد آلودگی بالاتر از حد استاندارد، اقدامات اصلاحی و کنترلی برای تجهیزات، پایانه ها و نوع کالاها اتخاذ می شود.
محمد حسینی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این دستگاه افزود: نمونه گیرهای دستگاه به علت اینکه محدوده تنفسی بین 4.5 تا 6 متر است، در این ارتفاع نصب شده اند.
وی گفت: پیش از این از این گونه تجهیزات در استان هرمزگان تنها یک نمونه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس وجود داشت و قابل حمل در محیط داخلی نبود.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این اقدام براساس برنامه پنجم توسعه و ماده قانونی 193، با هدف افزایش سطح ایمنی، بهداشت و سلامتی جامعه کارگری راه اندازی شد.
لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی با جامعه فعال بندری بیش از 11 هزار نفر، از نقاط مهم در توسعه حمل و نقل دریایی کشور است و از پذیرش سالانه 90 میلیون انواع کالا برخوردار است.





امتیاز به خبر :