توسعه تعامل فرهنگی ميان شهر زبیر عراق و منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از توسعه تعامل ها میان شهر زبیر عراق و منطقه آزاد اروند در پی سفر هیئت زبیر به این منطقه خبر داد.
به گزارش فرینا به نقل از مهر، سید مرتضی نعمت زاده بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند هفته گذشته میزبان هیئت عراقی متشکل از رئیس شورای شهر، مسئول ورزش و مسئول یکی از رادیوهای محلی زبیر به هدایت شیخ فلک مالکی امام جمعه زبیر یکی از شهرهای استان بصره عراق بود.

وی توسعه مراودات دو منطقه را هدف اصلی این سفر برشمرد و گفت: این هیئت در راستای توسعه مناسبات دینی، فرهنگی عمرانی به دعوت معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به این منطقه سفر و از ظرفیت های منطقه بازدید کردند و دیدارهایی را نیز با مسئولان منطقه داشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به دیدار رئیس شورای شهر با همتای خود در آبادان اشاره و عنوان کرد: در پی این دیدار قرار شد دیدارهای متقابل دیگری میان رئیس شورای شهر زبیر و شهرداران منطقه اروند انجام و زمینه برای توسعه همکاری ها متقابل در حوزه عمران فراهم شود.

نعمت زاده از توافق برای برگزاری مسابقات ورزشی چهارجانبه با مشارکت تیم های ورزشی استان بصره و منطقه آزاد اروند نیز خبر داد و گفت: میان مدیر تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد اروند و مسئول ورزش هیئت عراقی توافقاتی در مورد مشارکت انجام فعالیت های ورزشی انجام شد که برگزاری مسابقات چهارجانبه با شرکت تیم های ورزشی خرمشهر، آبادان، بصره و زبیر از جمله توافق های صورت گرفته بود.

وی توافق برای همکاری در حوزه فعالیت های قرآنی میان منطقه آزاد اروند و حوزه علمیه شهر زبیر را یکی دیگر از دستاوردهای سفر این هیئت عراقی به منطقه آزاد اروند دانست.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به بازدید هیئت عراقی از مرکز صدا و سیما مرکز آبادان و دیدار با مدیر این مرکز، خبر از توافق صدا و سیمای آبادان برای همکاری در راستای ارتقای کمی و کیفی رادیو محلی زبیر را داد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :