بازگشت تحریم های شورای امنیت و سازمان ملل امکان پذیر نیست

  • شنبه 29 خرداد 1395 - 08:42
  • 0 دیدگاه
مشاور رئیس جمهور کشورمان گفت دولتهای آینده آمریکا نمی توانند ضد ایران قطعنامه ای را در شورای امنیت به تصویب برسانند.
به گزارش فرینا، اکبر ترکان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه «لقاء الیوم»  به تاثیرات بعد از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت در پسا برجام، صادرات نفت ایران افزایش یافت و علاوه بر این، تولیدات ایران به بازارهای جدید رسید.

وی در مورد رییس جمهور آینده آمریکا و نگرانی ایران گفت: بازگشت تحریم های شورای امنیت و سازمان ملل امکان پذیر نیست و دولتهای آینده آمریکا نمی توانند ضد ایران قطعنامه ای را در شورای امنیت به تصویب برسانند.

ترکان در خصوص مخالفت برخی در ایران با توافق هسته ای گفت: ما انتظار برخی از انتقادات را داشتیم. اکنون اقلیتی با این موضوع مخالفت دارند که از مخالفان سیاسی دولت هستند و به این سیاست خود ادامه خواهند داد.

مشاور رییس جمهور در مورد حضور ایران در عراق گفت: ما اعلام کردیم که نمی توانیم داعش را در نزدیکی مرزهای غربی خود بپذیریم. چگونه می توان حضور نظامی آمریکا در عراق را توجیه کرد؟ ما به درخواست دولت عراق در این کشور حضور یافته ایم.

وی در ادامه درباره سوریه و بشار اسد گفت: باید زمینه برای برگزاری انتخابات در سوریه فراهم شود. اکنون این زمینه وجود ندارد. زمانی که انتخابات برگزار شد، همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند. ما نمی خواهیم چیزی را بر ملت سوریه تحمیل کنیم.

 

 

امتیاز به خبر :