تدوین سند ۵ ساله توسعه آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از تدوین سند پنج ساله توسعه آموزش و پرورش این منطقه در سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، سید علی موسوی با اشاره به اتمام برنامه دو سالانه ای که پیشتر در قالب توسعه آموزش و پرورش تدوین و اجرا شد، اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند، تدوین سند ۵ ساله توسعه آموزش و پرورش منطقه به تصویب رسید.

وی افزود: برای تدوین سند پنج ساله سه کارگروه، شامل پشتیبانی و نوسازی و عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی، کارگروه آموزشی و توانمند سازی علمی، تحقیقاتی سرمایه های انسانی و کارگروه پرورشی، فرهنگی، تربیت بدنی، سلامت و بهداشت تشکیل شد.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، اعضای کارگروههای یاد شده را شامل نمایندگان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مدیران مدارس در سه مقطع تحصیلی، مدیران آموزش و پرورش شهرهای آبادان، خرمشهر، مینو شهر و اروندکنار، نماینده معلمان، مربیان، انجمن اولیاء، مشاوران و کارشناسان علوم تربیتی و مسائل آموزشی شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: مقرر شد تا اعضای کارگروههای مختلف هرچه سریعتر نسبت به تدوین سند یاد شده جهت طرح در شورای منطقه آزاد اروند و تصویب نهایی آن جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۷ اقدام کنند چرا که برنامه دو ساله طراحی شده پیشین تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل نخستین جلسه توسط  کارگروه پشتیبانی، نوسازی، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی تصریح کرد: این جلسه مصوبات خوبی را در پی داشت که از جمله آن می توان به پیگیری و تبادل نظر درخصوص اجرای بند به بند مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در رابطه با نحوه تکمیل اطلاعات و ارائه گزارشات آن در نشست بعدی این شورا، اولویت بندی برنامه های در دست اقدام سال تحصیلی جدید، برنامه ریزی جهت بازدید میدانی از تمامی مدارس سطح منطقه و آسیب شناسی فضاهای آموزشی منطقه در سه سطح کم برخوردار، نیمه برخوردار و برخوردار اشاره کرد.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند همچنین موضوعات پیشگیری از مراجعات و درخواستهای متفرقه و مکرر مدیران به سازمان منطقه آزاد اروند، بررسی طرح های خرید خدمات و بسته حمایتی آموزش و پرورش(برای پیگیری جهت اجرایی شدن در صورت نیاز ضروری)، بررسی وضعیت ثبت نام دانش آموزان کم برخوردار منطقه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون و بررسی مشکلات برخی از مدارس(مطروح شده  توسط همکاران، مراجعات مردمی و سایر گزارشات واصله) را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه پشتیبانی، نوسازی، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی عنوان کرد.

به گفته موسوی، تشکیل جلسات این کارگروه حداقل هر هفته یک بار و حداکثر هر ۱۰ روز یک بار نیز جزو مصوبات قابل تاکید این جلسه بود.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :