رکاب زنی دوچرخه سواران گیلانی با شعار «کاسپین دریای دوستی»

دوچرخه سواران گیلانی مسیر چابکسر تا آستارا را با هدف همگرایی، انسجام ملیتی، قومی و فرهنگی کشورهای همسایه دریای خزر رکاب زدند.

به گزارش فرینا به نقل از ایکنا، سامان یوسفی، سرپرست تیم دوچرخه سواری از رکاب زنی حاشیه جنوبی دریای خزر با شعار «کاسپین دریای دوستی» خبر داد و اظهار کرد:این حرکت نمادین در قالب تیم شش نفره روز گذشته در حاشیه جنوبی دریای خزر انجام شد.

سرپرست این تیم دوچرخه سواری افزود: اعضای این تیم دوچرحه سواری متشکل از سامان یوسفی، هادی گرجی کار، نیما حبیبی، عباس معینی، هادی کاظم نژاد و سجاد فرجی است.

وی تصریح کرد:این اقدام با هدف همگرایی، انسجام ملیتی، قومی و فرهنگی کشورهای همسایه دریای خزر در تاریخ نهم آبان برگزار شد.

یوسفی تاکید کرد: شعارکاسپین دریای دوستی به عنوان یک نماد زمینه ساز در ارتقای روابط مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی می باشد که با توجه به ظرفیت های موجود در گیلان بستر لازم را برای ارتقای شاخص های مختلف اقتصادی و اجتماعی فراهم  می سازد.

وی افزود:در این رابطه پیوند اشتراکات جغرافیایی حول محور مرزهای مشترک آبی کاسپین را به وجود مشترکات قومی، زبانی، آیینی، مذهبی و در یک کلام ابعاد مختلف فرهنگی موجود در بین این کشورها با ایران از اهم موارد این برنامه بود.

سرپرست این تیم دوچرخه سواری ادامه داد: این دوچرخه سواران گیلانی مسافت 287 کیلومتری از چابکسر تا بندر مرزی آستارا را رکاب زدند.

یوسفی گفت: استانداری گیلان، سازمان منطقه آزاد انزلی، هیأت دوچرخه سواری گیلان و اداره کل ورزش و جوانان گیلان از این حرکت فرهنگی ورزشی حمایت کردند.
برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :