همکاری های ایران و روسیه در مقابله با افراطی گری منطقه نجات بخش دنیاست

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در منطقه آزاد کیش گفت: همکاری های مشترک ایران و روسیه در حال حاضر نجات بخش دنیا از افراطی گری های منطقه است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا جزیره کیش، ابراهیم رحیم پور روز پنجشنبه در نشست روز " ایران و روسیه" که با حضور تعدادی از متخصصان صنایع هوایی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس جزیره کیش برگزار شد گفت: همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم که حامیان آنها 10 کشور هستند، نجات بخش دنیا و 60 کشور است.

وی افزود: دنیا نگرانی عمیق از تروریسم منطقه دارد و همکاری ایران و روسیه نقش مهمی در امنیت منطقه خواهد داشت.

رحیم پور با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در هیچ دوره تاریخی مانند 2 سال گذشته در سطح عالی و راهبردی نبوده است، گفت: در سه سال گذشته روسای جمهوری ایران و روسیه هشت ملاقات حضوری داشتند و نهمین دیدار مشترک دکتر روحانی و پوتین نیز در حال تدارک است.

حضور سوخوهای روسی در ایران حضوری نمادین و دارای معنای خاص است
وی با اشاره به حضور هواپیماهای سوخوی روسیه در هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران، خاطرنشان کرد: حضور سوخوهای روسی در خلیج فارس و جزیره کیش، حضوری نمادین و دارای معنایی خاص است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: با این حضور، هواپیماهای سوخوی روسیه خلیج فارس، دریای خزر و مدیترانه را به هم متصل کرده اند.

وی تاکید کرد: حضور این هواپیماهای روسیه در ایران، نشانه نمادین مبارزه مشترک ایران و روسیه در مقابله با تروریسم و افراطی گری است و نشان می دهد ارتباط و پیوند ایران و روسیه موثر بوده است.

رحیم پور با اشاره به توسعه روابط ایران و روسیه در سالهای اخیر، افزود: در 2 سال گذشته تعداد پروازهای ایران و روسیه از چهار پرواز به 17 پرواز در هفته رسیده است.

وی با اشاره به امکان گسترش همکاری های ایران و روسیه در حوزه گردشگری، گفت: زمانی که دمای هوا در مسکو 20 درجه سانتی گراد زیر صفر است، دمای هوا در جزیره کیش 20 درجه سانتیگراد بالای صفر است و این جزیره فرصت و شرایط مناسب برای حضور گردشگران روسی دارد.

معاون وزیر خارجه ایران یادآور شد: دوستان روسی که اکنون در جزیره کیش هستند می توانند تجربه خود از حضور در این جزیره را به هموطنان خود انتقال دهند.

این نشست با حضور منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ، بیژن بنکدار دبیر اجرایی نمایشگاه ، تعدادی از مسئولان شرکت های صنایع هوایی روسیه در مرکر همایش های بین المللی کیش برگزار شد .

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران روز چهارشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در منطقه آزاد کیش گشایش یافت.
این نمایشگاه تا 29 آبان ماه در منطقه آزاد کیش پذیرای بازدیدکنندگان است .
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :