همکاری علمی موسسه آموزش عالی قشم با دانشگاه کارلتون کانادا

رئیس موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم از تلاش جدی برای احیای دوباره قرارداد همکاری بین این موسسه و دانشگاه کارلتون کانادا در زمینه رشته های MBA و DBA خبر داد.
به گزارش فرينا، سرج الدین محبی گفت: احیاء دوباره قرارداد همکاری موسسه آموزش عالی قشم و دانشگاه کارلتون کانادا از طریق حوزه معاونت بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری و رسیدگی است.

محبي افزود: این اقدام در راستای توسعه و پیشبرد برنامه های آموزش عالی و کارآفرینی در جزیره قشم از ابتدای امسال براساس تغییر رویکرد کاری موسسه  آموزش عالی قشم با جدیت دنبال می شود.


وي گفت: پیگیری برای دوره های کوتاه مدت از جمله در زمینه هوا
فضا با شرکت هواپیمایی آسمان که به مرحله عقد تفاهم نامه رسیده نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط موسسه آموزش عالی قشم است.


پیگیری ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی با محوریت رشته های کاربردی مورد نیاز صنایع مختلف در منطقه آزاد قشم از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اخذ مجوز چهار رشته جدید هم از دیگر موضوعاتی بود که رئیس موسسه آموزش عالی قشم به آن اشاره کرد.


رئیس موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم افزود: راه اندازی سلف سرویس دانشجویی، زمینه دسترسی رایگان دانشجویان به استفاده از اینترنت، بازسازی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز در محیط خوابگاه دانشجویی هم به عنوان خدمات حوزه دانشجویی از ابتدای امسال در این موسسه ایجاد شده است.


محبی گفت: این موسسه در راستای رسالت پژوهشی خود نیز برنامه ای را برای هماهنگی در زمینه برقراری دوره های کارگاهی با برگزاری همایش ملی با محوریت نیازهای منطقه و با حضور اساتید مطرح دانشگاهی در دستور کار قرار داده است.


موسسه آموزش عالی قشم سال 1379 با همکاری دانشگاه کارلتون کانادا و کسب مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی، در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت فعالیت خود را با 23 دانشجو آغاز کرد و این همکاری به دلایل فشارهای سیاسی قطع شد اما ریاست موسسه آموزش عالی قشم از ابتدای امسال عزم خود را برای برقراری دوباره این همکاری با توجه به موفقیت هایی که پس از برجام در حوزه های مختلف از جمله امور علمی و دانشگاهی نصیب کشورمان شده جزم نموده است.


جزیره قشم در جنوب کشور واقع شده است و بیش از 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا در 9 دانشگاه و مرکز آموزش عالی این منطقه مشغول تحصیل هستند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :