لزوم توانمندسازی خانواده ها و تربیت نیروی متخصص

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری ارس بر لزوم توانمندسازی خانواده ها و تربیت نیروی متخصص تاکید کرد.
به گزارش فرينا، محسن خادم عرب باغی گفت: توانمندسازی خانواده ها و تربیت نیروی متخصص علاوه بر بهبود وضعیت مالی مددجویان و بهبود وضعیت اشتغال، موجب جلوگیری و کاهش معضلات اجتماعی می شود.

عري باغي با بیان اینکه مشاهده کارجویان بالای 60 سال دردآور می باشد، افزود: مشکل جامعه ما نبود نیروی انسانی متخصص است که در صورت رفع این نیاز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

وي گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی امروز با اتکا به تخصص فردی موفق شده و مراحل موفقیت را پیموده اند و خوشبختانه روحیه خیرخواهانه در بین این قش و تمام آحاد جامعه وجود دارد.


 ** هیچ محدودیتی برای مشارکت آحاد جامعه در مرکز نیکوکاری ارس وجود ندارد

در ادامه آيين آيين معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نيز با بیان اینکه مرکز نیکوکاری ارس با کمک های مالی کارکنان ارس راه اندازی می شود، گفت: این مرکز هیچ محدودیتی برای مشارکت آحاد مختلف جامعه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند ندارد.

یوسف داداش زاده افزود: با توجه به تاکید و علاقه مدیرعامل سازمان نسبت به انجام امور خیرخواهانه، کمک های مالی به نهادهای حمایتی و قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه بصورت چشمگیر اجرا شده است.

داداش زاده گفت: تفاهم نامه هایی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برای توانمندسازی افراد تحت پوشش این سازمان ها منعقد شده است.

وي گفت: کمک مالی کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس به جبهه مقاومت که در بین اداره های استان مقام نخست از نظر مشارکت و مبلغ اهدائی دارا است، تجربه ای مبارک در اتحاد کارکنان برای مشارکت در امور خیر بود که این استقبال در زمینه امور خیر این مرکز نیکوکاری ارس نیز محقق شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: از محل بودجه کمک به نواحی همجوار نیز کمک های مالی به گروه های جهادی برای اجرای پروژه های خیرخواهانه در مناطق محروم انجام شده است.

داداش زاده یکی از ضعف های مراکز خیریه را مراجعه عوامل این مراکز به نهادها و سازمان های دولتی اعلام کرد و گفت: مردم ایران علاقمند به کمک به همنوع هستند و این روحیه زمینه جلب مشارکت مردمی را فراهم کرده و باید مورد توجه قرار گیرد.

در این آئین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، معاونین توسعه مدیریت، اقتصادی و سرمایه گذاری، مدیرکل حراست، مدیران بازرسی و امور اجتماعی ارس و مدیران آموزش و پرورش، کمیته امداد جلفا، فرماندهان مرزبانی و انتظامی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان جلفا نیز حضور داشتند.



برچسب ها : منطقه آزادارس
امتیاز به خبر :