بازدید اصحاب رسانه و مدیران ارس از پروژه های بسیج دانشجویی جلفا

اصحاب رسانه و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس از پروژه های عمرانی احداث مسکن در روستای کمار سفلی بازدید کردند.
به گزارش فرینا، خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات فعال در جلفا و ارس و همچنین مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس در جریان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی بسیج دانشجویی در روستای کمار قرار گرفتند.

بازدید از منزل تازه ساخت پیرزن 85 ساله و نابینا و بی سرپرست و مشاهده منزل فعلی وی که موجب خوشحالی و دیدن سکونت گاه قبلی موجب تاسف اعضای گروه شد.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دانشجویان استان در کنار کارهای معرفتی، اجتماعی و فرهنگی، کارهای جهادی هم انجام می دهند، افزود: گروه های مختلف دانشجویی در زمینه آموزش قرآن و احکام، قالیبافی، نقاشی و زنبورداری همراه با تیم پزشکان عمومی و دندانپزشک در روستای کمار فعالیت دارند.

عبدالله شادی با تاکید بر لزوم حضور مسئولین در مناطق روستایی گفت: دوسال قبل گزارشی مبنی بر نبود خانه محروم از شهرستان جلفا ارسال شد و این درحالیست که در مرکز شهر تبریز و شهرهای دیگر پروژه خانه محروم داشته ایم.

وی با بیان اینکه با بررسی های اولیه بعمل آمده تنها در روستای کمار سفلی از توابع جلفا، چند پروژه شناسایی شد، افزود: قرار بود یک پروژه در این روستا احداث شود که در بررسی های بعدی این تعداد افزایش پیداکرد.

وی گفت: آذربایجان شرقی استان برخوردار از منابع و امکانات مناسب در بین استان های کشور است و وجود روستاهای محروم از نیازهای اولیه زندگی قابل قبول نمی باشد.

شادی مردم را دارایی غنی و نعمت بزرگ ایران برشمرد و گفت: محرومیت های موجود در روستاهای استان با غیرت و تعصب و همت مردم و ارزش های انقلاب همخوانی ندارد، چراکه جایگاه ملت فراتر و با ارزش تر می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در رابطه با پروژه های استان گفت: طی سالجاری 85 گروه جهادی در عرصه های مختلف فعالیت دارند که با تعریف خودجوش 27 پروژه در مناطق مختلف استان تاکنون 22 پروژه به اتمام رسیده و جالب اینکه با همکاری سایر نهادها و خیرین تعداد پروژه های در دست اقدام به 55 مورد افزایش یافته است.

مسئول بسیج دانشجوی شهرستان جلفا نیز در حاشیه بازدید از پروژه های در حال احداث گفت: خوشبختانه با مساعدت سازمان منطقه آزاد ارس در آستانه فصل سرما منزل جدید پیرزن 85 ساله و نابینا و بی سرپرست که در وضعیت بسیار بد در یک اتاق بدون امکانات اولیه زندگی می کرد، بنا شد.

علی زینالی افزود: تاکنون توانسته ایم با حمایت خیران و ادارات شهرستان یک واحد را تحویل داده و یک مورد دیگر نیز که متعلق به خانواده 3 نفری با سرپرستی پیرزنی با یک فرزند پسر معلول و دختر 45 ساله است که در مرحله نازک‌کاری است.

در این بازدید که از ساعت 13 الی 17 انجام شد، مشکلات و نیازهای موجود در این روستا در حضور بخشدار سیه رود، مسئول بسیج دانشجویی، مدیر کمیته امداد و جانشین فرمانده سپاه جلفا و رئیس شورای اسلامی روستای کمار سفلی بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.

مدیر فرهنگی منطقه آزاد ارس در حاشیه بازدید از این اردوهای جهادی گفت: با تصویب کمیته کمک به نواحی همجوار منطقه آزاد ارس و دستور مدیرعامل سازمان، جهت رفع مشکل خانم 85 ساله نابینا که تاسف بار و ناراحت‌کننده است مساعدت لازم صورت گرفت.

ابراهیم نصیری افزود: همچنین برای کمک به رفع محرومیت موجود در تنها مدرسه ابتدایی روستا از نظر بهداشتی و آموزشی در وضعیت اسفناکی قرار دارد مساعدت لازم از طریق اردوی جهادی صورت می‌گیرد.

وی گفت: قدردان حضور بسیجیان دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند در این روستا هستیم و از بسیج دانشجویی شهرستان به خاطر پیگیری این امور سپاسگزاریم.

نصیری افزود: سازمان منطقه آزاد ارس در جهت کمک به نواحی همجوار خود به‌ ویژه مساعدت برای تکمیل زیرساخت‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف همه ساله اعتباراتی را در قالب کمک به نواحی جوار پیش بینی و هزینه می‌کند.

وی گفت: در سال‌های گذشته و جاری این بودجه به‌صورت منظم هزینه شده و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مرتبط با موضوع به توسعه نواحی همجوار کمک شده است. هرچند باید بپذیریم که عمق محرومیت‌ها به‌ویژه در نقاط روستایی بیشتر بوده و جبران آنها به زمان و هزینه بالایی نیاز دارد.

روستای کمار سفلی دراستان آذربایجان شرقی از توابع شهرستان جلفا و بخش سیه رود دارای حدود 180 خانوار و 800 نفر جمعیت است. این روستا یک مدرسه ابتدایی مستقل و یک مدرسه راهنمایی مشترک با روستای همجوار خود کمار علیا دارد.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :