حمایت اداره کل گردشگری قشم از انجمن بانوان صنعت کار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حمایت از بانوان صنعت کار به عنوان سیاست ابلاغی مدیرعامل این سازمان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
به گزارش فرينا، عبدالجواد کمالی افزود: اولین نشست هم اندیشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف حمایت از بانوان هنرمند این عرصه از جزایر قشم،هرمز و بندرعباس برگزار شد.

كمالي گفت: در این نشست بر حمایت از کسب و کار بانوان درصنعت گردشگری، بازاریابی صنایع دستی و ارائه راهکارهای مناسب بر جذب سرمایه گذار و رایزنی  با صندوق کار آفرینی امید جهت اعطای تسهیلات برای اشتغال بانوان صنایع دستی و ایجاد مشاغل خانگی در راستای حمایت از بانوان تاکید شد.

وي با تاکید بر توان بالای بانوان در حوزه صنعت گردشگری و صنایع دستی، افزود: یکی از سیاست های توسعه همه جانبه سازمان منطقه آزاد قشم، حمایت از فعالان اقتصادی در هنر صنایع دستی و فعالیت های خانگی در این جزیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگری را مفهومی نام آشنا و دیرینه برای بانوان جزیره قشم برشمرد و گفت: در این نشست راهکارهای اجرایی و مباحث اولیه چگونگی همکاری با بانوان کارآفریندر سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی براساس سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم مورد تاکید قرار گرفت.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب کشور واقع شده و بسیاری از بانوان این منطقه با استفاده از هنر صنایع دستی خود و خلق آثار کم نظیر در بخش های مختلف این صنعت به اقتصاد خانواده کمک می کنند.



برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :