موفقیت مناطق آزاد کشور در تحقق اهداف ابلاغی سیاست های اقتصاد مقاومتی

  • سه شنبه 23 آذر 1395 - 14:32
  • 0 دیدگاه
مدیر انتقال فناوری های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از موفقیت مناطق آزاد در فاز نخست بازدیدهای نظارتی تیم پایش و ارزیابی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد خضرایی منش گفت: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و به منظور اقدام و عمل در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از مجموع ۱۲۰ پروژه اولویت دار ابلاغ شده به نهادهای اجرایی کشور ۳۰ پروژه بعنوان مهم ترین پروژه ها جهت بازدید در دستور کار قرار گرفته اند.

وی افزود: 3 پروژه در مناطق آزاد کشور از این 30 پروژه مد نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است که پروژه های "ایجاد مراکز ارتقا و انتقال فناوری های پیشرفته"، "افزایش صادرات مجدد" و " افزایش صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی)" در فهرست مهم ترین پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی جای دارند.

خضرایی منش تاکید کرد: هدف گذاری درصدی پیشرفت پروژه های "صادرات مجدد" و "صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی)" تا سقف 30 درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: جهت پایش و ارزیابی این پروژه ها، تیمی متشکل از نمایندگان معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهور، اداره امور فناوری سازمان برنامه و بودجه، اداره امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان برنامه و بودجه و نماینده شورای اقتصاد و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی عملکرد این سازمان ها را رصد خواهند کرد.

مدیر انتقال فناوری های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در نخستین بازدید، اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش مورد بازدید قرار گرفت. در این راستا از چندین واحد فناور صنعتی سازمان، مرکز انتقال و ارتقاء فناوری، زیرساخت های ایجاد شده و اقدامات زیربنایی سازمان بازدید بعمل آمد که به تایید حاضرین وسعت فعالیت ها و اقدام در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد کیش فراتر از حد انتظارات بوده است و عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص بسیار مثبت ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: در دومین گام، از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم بازدید بعمل آمد. مرکز رشد قشم، واحدهای دانش بنیان و فن آور صنعتی، پارک زیست فناوری خلیج فارس و اقدامات زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از جمله این بازدیدها بود که عملکرد منطقه آزاد قشم نیز در خصوص اهداف ابلاغی، بسیار مثبت و وسیع تر از اهداف ابلاغی ارزیابی شد.

خضرایی منش افزود: این ارزیابی ها در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت و اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است تا پیش از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول به فعالیت بود که پس از ابلاغ این سیاست ها و بند 11 آن که به مناطق آزاد اختصاص دارد این معاونت به تولید، صادرات و فناوری تغییر نام داد تا برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد را جدی تر پیگیری کند.  
برچسب ها : مناطق آزاد
امتیاز به خبر :