امکان پهلوگیری کشتی در منطقه‌ آزاد انزلی تا اواخر امسال مهیا می شود

  • سه شنبه 23 آذر 1395 - 16:04
  • 0 دیدگاه
استاندار گیلان گفت: امکان پهلوگیری کشتی در منطقه‌ آزاد تجاری - صنعتی انزلی تا اواخر امسال مهیا می شود.
به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در دیدار با اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری در سفر به گیلان درخصوص تقویت زیر ساخت‌های منطقه‌ آزاد انزلی در زمینه‌ بهره‌گیری از اقتصاد دریا محور گفت : پس از تأکیدات دکتر روحانی توسعه‌ زیر ساخت بنادر منطقه‌ آزاد انزلی شتاب مناسبی گرفته است.

وی افزود : دو پست اسکله مجتمع بندر کاسپین تا اواخر امسال آماده بهره‌برداری است.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه ساخت 22 پست اسکله در این بندر ادامه داد: باتوجه به توسعه بنادر کشورهای حاشیه‌ خزر، ساخت مجتمع بندری کاسپین برای حفظ جایگاه و تقویت نقش ایران در این منطقه ضروری است.

وی گفت : با اتمام ساخت مجتمع بندری کاسپین ، 15 تا 20 میلیون تن به ظرفیت بنادر گیلان افزوده می‌شود.

استاندار گیلان افزود : خوشبختانه با توجه به رشد خوب منطقه آزاد انزلی و به تبع آن ایجاد فرصت های جدید و متنوع شغلی امروز این منطقه نیازمند حمایت بیشتری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح دوشنبه جهت بازدید از روند پیشرفت پروژه های زیرساختی و عمرانی و طرح های اقتصادی وارد منطقه آزاد انزلی شد.

بازدید از پروژه احداث راه به بندر کاسپین، حضور بر مزار شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا، بازدید از چهار پروژه صنعتی تولیدی و صادراتی شهرک صنعتی انزلی ، بازدید از موج شکن غربی و روند پیشرفت اسکله های در حال ساخت مجتمع بندری کاسپین، افتتاح مجتمع بهزیستی منطقه آزاد، افتتاح نخستین خانه روستایی با محوریت گردشگری، افتتاح طرح ساماندهی و زیباسازی نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی، افتتاح استخر مرکز تفریحات دریایی و بازدیداز روند ادامه ساخت و تکمیل باغ پرندگان منطقه آزاد انزلی از برنامه های سفر ترکان به این منطقه است.
امتیاز به خبر :