قولنامه های دست نویس در قشم فاقد اعتبار است

دریافت کد رهگیری توسط دفاتر املاک و بی اعتبار بودن قولنامه های دست نویس مهمترین موضوعات تائید شده در نشست نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، دستگاه قضا، نیروی انتظامی، شهرداری و ادرات مرتبط با هدف ساماندهی فعالیت صنوف فعال در قشم با محوریت دفاتر املاک بود.
به گزارش فرینا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست گفت: هر اقدامی که موجب افزایش سلامت فعالیت های اقتصادی و آرامش مردم شود مورد تائید و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم است.

کیهان عباسیان افزود: از اجرایی شدن سیستم کد رهگیری در فعالیت املاک قشم با توجه به روند مثبت این طرح در کل کشور حمایت می کنیم و امیدواریم با پوشش مناسب خبری و تبلیغات محیطی همه مردم از اهمیت این طرح مهم آگاه شوند.

وی ادامه داد: وجود دوگانگی در صدور پروانه کسب توسط سازمان منطقه آزاد قشم و یا شهرداری نباید زمینه ساز سواستفاده سود جویان و به ضرر درآمدهای پایدار دولت منجر شود و همه باید با فرهنگسازی به اهمیت حق و حقوق مردم و دولت احترام بگذاریم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه پرکردن اظهارنامه های مالیاتی در واحد فعالین اقتصادی برای همه فعالان اقتصادی در این منطقه الزامی است، گفت: فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور از جمله قشم براساس قوانین و مقررات ویژه و با پرکردن اظهارنامه های خاص مناطق از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود و در غیر این ملزم به پرداخت مالیات حق دولت و در صورت استنکاف با مشکل و جرایم سنگین مواجه می شوند.

بنا به این گزارش، در این نشست بر فاقد اعتبار بودن قولنامه های دست نویس از پنجم دی ماه امسال تاکید و مقرر شد تمامی دفاتر املاک می بایست با مراجعه به واحد کد رهگیری در اداره امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به دریافت کد ویژه اقدام کنند.

در این جلسه با توجه به اینکه بخش بافت قدیمی شهر قشم فاقد پلاک ثبتی است و شمار زیادی از دفاتر املاک و دیگر صنوف نیز در این محدوده فعالیت می کنند، مقرر گردید تمهیدات لازم برای دریافت پلاک ثبتی موقت توسط مالکان از طریق سازمان منطقه آزاد صورت گرفته و سپس برای دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.

یکی دیگر از موضوعات مهم این نشست تاکید بر جلوگیری از فعالیت دفاتر املاک فاقد کد رهگیری از ششم دی ماه امسال بود که به تصویب نهایی رسید.

بنا به این گزارش، بیش از 250 دفتر املاک در قشم با دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد (60 مورد) و شهرداری حدود 200 مجوز در نقاط مختلف جزیره قشم فعالیت می کنند که براساس قانون می بایست برای ادامه کار خود کد رهگیری دریافت کنند. 
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :