نگاه مدیران، باید نگاه انجام وظیفه و مسئولیت پذیری باشد نه رفع تکلیف

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی، پشتوانه های قوی چون بندر، منطقه آزاد و ظرفیت های تجاری، کشاورزی و گردشگری برای رشد و آبادانی دارد.

به گزارش فرينا، داود محمدی در بازدید 2 روزه اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از منطقه آزاد چابهار و با حضور در نشست شورای اداری شهرستان چابهار، هدف از اين سفر را پیگیری برخی مشکلات طرح های اقتصادی، حاشیه نشینی، بیکاری و بازدید از ظرفیت های تجاری- اقتصادی به این شهرستان عنوان كرد.

محمدي گفت: اعضای این کمیسیون از نزدیک با مشکلات مناطق حاشیه نشینی، روستای تیس، مجتمع پتروشیمی، منطقه آزاد چابهار و طرح توسعه بندر آشنا شدند که گزارش کامل این سفر برای پیگیری موارد مطرح شده تهیه و در اختیار مسئولان ذیربط کشوری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: وقتی مسئولان در بین مردم حضور پیدا می کنند بهتر می توانند مسائل و مشکلات را لمس و در جهت پیگیری آنها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چابهار از نگاه مسئولان کشوری، جایگاه ویژه ای در اقتصاد ملی دارد و قطعا برای حل مشکلات بی آبی، حاشیه نشینی، ایجاد امکانات رفاهی و توسعه زیرساخت های آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

محمدي به مشكل بي آبي مردم شهرستان چابهار اشاره كرد و گفت: موضوع بی آبی شهرستان چابهار از طریق وزارت نیرو پیگیری جدی خواهد شد تا در کمترین زمان به نتیجه مثبت برسد.

وي با اشاره به اينكه نگاه مدیران، باید نگاه انجام وظیفه و مسئولیت پذیری باشد نه رفع تکلیف، افزود: مسئولان هر منطقه باید مسائل و مشکلات خود را بصورت کارشناسی و دقیق براساس اولویت به مدیران بالادستی ارایه دهند تا پیگیری و مرتفع شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار با ظرفیت های فراوان خدادادی نباید مشکلات بی آبی و بیکاری داشته باشد و مردم شهر و روستاهای آن در شرایط سخت زندگی کنند.

محمدي در ادامه به روستاي تيس اشاره كرد و افزود: ساکنان روستای تیس گلایه هایی در زمینه نداشتن آب آشامیدنی، تعیین تکلیف اراضی سکونتی، اجرای طرح هادی، عدم لایروبی بندر صیادی، ساخت فضای آموزشی و مراکز بهداشتی درمانی دارند.

وی افزود: پیگیری میدانی مشکلات و دیدار چهره به چهره با مردم منطقه بسیاری از ابهامات را برای ما روشن کرد که در جمع بندی نهایی، موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی کمیسیون پیگیری های لازم برای رسیدگی انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستای چند هزار نفری تيس نباید در چند متری دریا با تانکر آبرسانی شوند؛ انتظار می رود منطقه آزاد چابهار و مسئولان دستگاههای اجرایی مشکلات روستایی مانند تیس را جدی بگیرند و امکانات رفاهی و زیربنایی را برای آن فراهم کنند.

روستای تیس در محدوده اراضی منطقه آزاد چابهار و 10 کیلومتری این شهر واقع شده است.




امتیاز به خبر :