برگزاری جشنواره «همام» با هدف حمايت از توليدات ايرانی

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برگزاری جشنواره همام گفت: حمايت از محصولات و توليدكنندگان داخلی محور برنامه‌ های گردشگری جزيره كيش است.
به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی و توسعه گردشگری به‌عنوان یكی از راهكارهای دستیابی به رونق اقتصادی برشمرده و گفت: با بررسی‌های انجام شده بر آن شدیم برای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌یی باشد كه با حمایت از محصولات و تولیدات داخلی به رونق گردشگری جزیره كیش كمك كنیم.

وی با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب با نگاهی جامع به همه امور خط‌مشی مناطق آزاد را در بیانات‌شان روشن كردند، افزود: در جشنواره همام با ایجاد انگیزه برای مصرف‌كنندگان آنها را به مصرف كالای ایرانی تشویق می‌كنیم تا ضمن جذب گردشگر به جزیره كیش از تولید‌كنندگان داخلی نیز حمایت كنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش گفت: نام همام بر گرفته از عبارت همت ملی، اقتصاد مقاومتی است تا با یك عزم ملی، با رونق فروش محصولات ایرانی و حمایت از تولید‌كنندگان داخلی علاوه بر اشتغالزایی به ارتقای كیفیت محصولات كمك كنیم.

وی در خصوص جزییات این جشنواره گفت: جشنواره همام همزمان با میلاد مسعود نبی مكرم اسلام حضرت محمد(ص) آغاز می‌شود و با اعلام علاقه‌مندی از سوی تولید‌كنندگان ایرانی برای مشاركت در این جشنواره طرح‌های مختلفی درراستای افزایش انگیزه‌های خرید در داخل كشور اجرا می‌شود كه درنهایت خریداران و فروشندگان از مزایای مختلفی همچون سفر به كیش بهره‌مند می‌شوند.

به گفته مونسان، در حقیقت این طرح، زنجیره‌یی از فعالیت‌هاست كه با فروش محصولات داخلی و كاهش انگیزه‌های خرید كالاهای خارجی از یك طرف و ایجاد علاقه‌مندی برای سفر به كیش و كاهش سفرهای خارجی از طرف دیگر افزایش گردش نقدینگی در داخل كشور و جلوگیری از خروج ارز را به همراه دارد. 
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :