آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه واحد PBR شرکت پتروشیمی تخت جمشید در منطقه ویژه پتروشیمی

مراسم کلنگ‌زنی واحد PBR شرکت تخت جمشید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران شرکت تخت جمشید و سهامداران این شرکت اجرا گردید.
به گزارش فرينا، مدیرعامل شرکت تخت جمشید ضمن تشکر از حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران ستادی این سازمان، گفت: واحد  PBRبا ظرفیت 35 هزار تن در سال و با میزان سرمایه‌گذاری 254 میلیارد تومان و اشتغال زایی 600 الی 700 نفر در زمان ساخت 200 نفر در زمان بهره‌برداری است.

وی افزود: تولیدات این واحد جهت تامین مواد اولیه صنایع لاستیک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین لیسانس این واحد توسط شرکت اسپک که از سهامداران این پتروشیمی می‌باشد، بومی سازی گردیده است.

در ادامه اين نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و تاکید بر لزوم یکپارچگی مسلمانان جهان از زحمات مدیران و پرسنل زحمتکش پتروشیمی تخت جمشید در زمان ساخت و ساز و بهره‌برداری از فاز یک، قدردانی کرد.

سید امید شهیدی نیا تکمیل زنجیره ارزش و حذف خام فروشی را یکی از اهداف کشور دانست و گفت: امروزه صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت ارزش آفرین کشور و به عنوان تنها راهکار جلوگیری از خام فروشی نفت و تولید ارزش افزوده از این ماده مهم است.

شهيدي نيا صنایع تکمیلی پتروشیمی که بیشترین اشتغالزایی و ارزش افزوده را تولید می کنند، را دغدغه اصلی توسعه کشور دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن خرسندی از شروع مراسم اجرای طرح جدید شرکت پتروشیمی تخت جمشید، حمایت همه جانبه خود را اعلام کرد.

شرکت پتروشیمی تخت جمشید در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع است که پیش از این در فاز اول 50 هزار تن تولید، شامل SBR وPBR  را در چرخه تولد خود داشته است.



امتیاز به خبر :