عمده واردات به کیش؛ تجهیزات حفاری و مواد اولیه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تولید برخی مواد اولیه مورد نیاز صنایع در داخل کشور گفت: بخش زیادی از آمار واردات کیش مربوط به تجهیزات حفاری و مواد اولیه است.
به گزارش فرینا، محمد رضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس در نشست با رییس و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش افزایش سطح صادرات را از جمله اهداف مناطق آزاد خواند و گفت: مناطق آزاد باید اقتصاد کشور را رونق و محصولات بومی را افزایش دهد لذا ما باید در مناطق آزاد 4 برابر واردات، صادرات داشته باشیم زیرا این مسائل از اهداف مناطق آزاد است.

وی افزود: اگر بتوانیم محصولات بیشتری را صادر کنیم اهداف مناطق آزاد،به تدریج تامین می شود اما این مسائل در مناطق آزاد ما آن طور که باید هنوز شکل نگرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تحریم ها و کند شدن روند توسعه به واسطه آن گفت: به نظر می رسد، مناطق آزاد هنوز به هدف گذاری ها نرسیده اند البته بسیاری از مشکلات ما به دوران تحریم مربوط است.

بادامچی ادامه داد: بخش مهمی از واردات کیش، مربوط به مواد اولیه زیربنایی و تجهیزات حفاری است که در کشور ما وجود ندارد به همین خاطر امروز واردات این مناطق چند برابر صادرات است در حالیکه بیشتر این موارد مباحث استراتژیک است که امیدواریم به زودی در کشور امکان تولید آن فراهم شود و روزی بتوانیم در مناطق آزاد چندین برابر واردات شاهد صادرات باشیم .

در این نشست سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، علی رستمیان و سهیلا جلودارزاده نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی، محمدرضا بادامچی، سمیه محمودی، احمد بیگدلی، حسن لطفی و دبیر و مشاوران کمیسیون اجتماعی حضور داشتند.

این برنامه با هماهنگی حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی مشاور امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با حضور محمدرضا توسلی معاون توسعه مدیریت این دبیرخانه برگزار شد.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :