موزه تخصصی در ماکو ایجاد می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فاز نخست موزه تخصصی ماکو امسال ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، جواد اسماعیل‌زاده با اشاره به ایجاد موزه تخصصی در ماکو اظهار داشت: با توجه به اینکه ماکو از جمله شهرهایی با تمدن کهن به شمار می‌رود، فاز نخست ایجاد موزه تخصصی آن امسال انجام شده و فاز دوم نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد کارگاه دائمی صنایع دستی در ماکو خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف حمایت از صنایع دستی به ویژه در حوزه فرش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات حوزه گردشگری در منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: در این رابطه نیز جشنواره زمستانی در ابعاد مختلف در ماکو برگزار می‌شود.

اسماعیل‌زاده به برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی در تمامی رشته‌ها اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که در این دوره از مسابقات که بین بانوان و آقایان و در گروه سنی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود دو هزار نفر شرکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث چهار سالن ورزشی در منطقه آزاد ماکو خبر داد و بیان کرد: این سالن‌ها در شهرستان‌های شوط، ماکو، پلدشت و بازرگان افتتاح شده و پنج میلیارد ریال هزینه دارد که خود می‌تواند به افزایش سرانه ورزشی کمک کند.

وی اظهار داشت: پس از آماده‌سازی این سالن‌ها، به رایگان در اختیار دانش‌آموزان و نونهالان قرار گرفته و در طرح‌های استعدادیابی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در دهه فجر در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و تصریح کرد: علاوه بر آن، از جمله برنامه‌های هنری پیش‌بینی شده نیز برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه تلگرامی در یک تا سه دقیقه با موضوع منطقه آزاد و اکران فیلم در این بازه زمانی است. 
برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :