آشنایی دانش آموزان غرب جزیره قشم با مفاهیم زمین شناسی

مدیر ژئوپارک قشم از ادامه برنامه های آشناسازی دانش آموزان به ویژه در بخش غربی جزیره قشم با مفاهیم زمین شناسی با محوریت طبيعت خبر داد.

به گزارش فرينا، حمید رضا محسن پور با اعلام این خبر گفت: دومین کارگاه آموزشی از سلسله مباحث زمین شناسی با موضوع آشنایی با سنگ ها و فسیل های جزیره قشم با حضور30 دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای گوران و همياران ژئوپارک برگزار شد.

محسن پور افزود: این کارگاه علمی ترويجی با هدف برانگیختن روحیه پرسشگری و پژوهشگری دانش آموزان در بيرون از محيط مدرسه و در دامان طبيعت زيبای قشم پيرامون روستای گوران اجرا شد.

وي گفت: دانش آموزان طی این کارگاه آموزشی زیرنظر مربیان همیار ژئوپارک پس از آشنايی با سنگ ها با ساخت ماكت و كاردستی های زيبا از جلوه های طبیعی جزیره، در مورد اهمیت مفاهیم ژئوپارک با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

مدیر ژئوپارک قشم ادامه داد: با توجه به اينكه بیشتر سايت های دارای اهميت زمين شناسی و زمين ريخت شناسی ژئوپارك قشم در غرب جزيره قرار دارد، روستاهای بخش شهاب قشم همواره ميزبان برنامه های علمی و ترويجی مديريت ژئوپارك می باشند.

محسن پور گفت: اين برنامه مهم حاصل ارتباطات و همكاری های مستمر كارشناسان ژئوپارک قشم با آموزش و پرورش بخش شهاب جزیره و كانون پرورش فكری كودکان و نوجوانان قشم و مدرسه طبيعت این شهر انجام شده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت از ویژگی های منحصر بفرد در حوزه طبیعت برخوردار است که بخش اعظم آن از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، دره ستاره ها، گنبد نمکی، بام قشم و ... در محدوده ژئوپارک قشم قرار دارند.



برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :