موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با احداث سامانه رسوبگیر بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با اجرای سامانه رسوبگیر در بندر نوشهر خبر داد .

به گزارش فرينا، سیاوش رضوانی با تشریح عملکرد ۹ ماهه اداره کل گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی این اداره کل، کمیته DSS سازمان بنادر و دریانوردی با احداث سامانه رسوبگیر بندر نوشهر موافقت کرد و بدین منظور اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال اختصاص داد .

رضواني احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی را از دیگر اولویت های اداره کل برشمرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری و اهتمام جدی مسئولان شهرستانی و استانی و حمایت های مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی توافق خوبی در این زمینه حاصل شد .

وي با بیان اینکه طی نه ماهه سال جاری ۵۱۲ هزار تن کالا در بندر نوشهر تخلیه و بارگیری شد گفت: تعداد کشتی وارده به بندر نوشهر در این مدت ۱۷۹ فروند بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، تکمیل سیلوهای غلات در حال ساخت در بندر نوشهر را از دیگر برنامه های در دست اقدام برشمرد و افزود: با تکمیل این پروژه ها در سال آینده ۴۵ هزار تن به ظرفیت سیلوی غلات بندر نوشهر اضافه خواهد شد .

رضواني موضوع ساماندهی سواحل را از دیگر دغدغه های جدی خود در راستای اجرای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان كرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات قاطع دستگاه های قضایی و اجرایی استان در زمینه قلع و قمع سازه های غیر مجاز ساحلی ، طی دو سال اخیر تجاوز به حریم ساحلی به طور چشمگیری کاهش یافته است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، همچنین از امضای تفاهم نامه برای ساخت مخازن فرآورده های نفتی و روغن خوراکی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با انعقاد قرارداد و اجرایی شدن این پروژه ها، شاهد توسعه بیش از پیش بندر با سابقه نوشهر باشیم.



امتیاز به خبر :