توجه ويژه به اشتغال بانوان در منطقه آزاد ماكو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به عزم سازمان در خصوص فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان در منطقه گفت: هم اکنون در 2 واحد تولیدی منطقه، بیش از 80 درصد شاغلان از میان بانوان گزینش شده و مشغول به کار شده اند.

به گزارش فرينا، ابراهیم جلیلی، با بیان اینکه سیاست کلی سازمان مبتنی بر افزایش آمار بانوان شاغل در منطقه و ایفای نقش اثرگذاری آنان در جامعه در کنار نقش آنان در خانواده است؛ افزود: سازمان تلاش کرده است که در 2 واحد تولید پوشاک منطقه که برای 250 نفر اشتغال ایجاد شده است، 200 نفر از میان بانوان باشد که این امر محقق شده است و در حال حاضر نیز با مشکل تامین نیرو از میان بانوان مواجه است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو، بحث حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان در منطقه را نیز یادآور شد و افزود: در این زمینه نیز بیش از 65 نفر از بانوان در این قبیل شرکت ها مشغول به کار شده اند.

گفتنی است؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جریان بازدید اخیر خود از هنرستان های دخترانه ماکو، برای تامین 20 عدد چرخ خیاطی پیشرفته برای کارگاه های دوخت این هنرستان قول مساعد داد تا از این طریق ضمن افزایش بهره وری، سطح آموزشی دختران و بانوان منطقه نیز بالاتر رود و زمینه های ورود آنان به بازار کار با توجه به نیاز مبرم منطقه، فراهم شود.



برچسب ها : منطقه آزاد ماكو
امتیاز به خبر :