تامين 63 درصد گاز مورد نیاز کشور از پالایشگاه‌های پارس‎ جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از فرآورش بیش از ١٠٩ میلیارد و ٤٩٦ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‎های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ٩ ماه امسال خبرداد و گفت: هم اکنون ٦٣ درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود
به گزارش فرينا، مسعود حسنی با بیان اینکه این مجتمع عظیم گازی با کوله‌باری از دانش و تجربه برای تحقق چشم‌انداز توسعه و رشد اقتصادی کشور گام برمی‌دارد، افزود: متخصصان و کارکنان این مجتمع در ٩ ماه امسال بیش از ١٠٩ میلیارد و ٤٩٦ میلیون متر مکعب گاز را از مخزن مشترک برداشت کردهاند.

حسني گفت: این رقم فرآورش گاز در ٩ مه نخست سال ٩٥ نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢٢,٧ درصد افزایش نشان میدهد.

 وي با اشاره به این‌که هم اکنون ٦٣ درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ٨٧ میلیارد و ٦١٠ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی شده است.

 مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در ٩ ماه نخست امسال بیش از ١٤١ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ١٦ درصد رشد داشته است.

حسني با اشاره به نقش مهم مجتمع گازی پارس جنوبی در تولید محصولات جانبی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ٣٥٦ هزار تن گوگرد در این مجتمع تولید شده است.



امتیاز به خبر :