موسسه فناوری و نوآوری ارس تاسیس شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس در اولین جلسه هیات امنای موسسه فناوری و نوآوری ارس: این موسسه با اهداف ملی و بین المللی در ارس فعالیت خواهد کرد.
به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده افزود: این موسسه بر اساس راهبرد توسعه علمی و فناوری ارس و با هدف توسعه زیرساخت های علمی، پژوهشی و فناوری مورد نیاز، بر پایه روش های دانش بنیان تاسیس شد.

وی با تاکید بر بهره گیری از توان علمی دانشگاه تهران و امکانات منطقه آزاد ارس، در خصوص ماموریت این موسسه گفت: مهمترین ماموریت موسسه فناوری و نوآوری ارس اجرای پژوهش های کاربردی و تقاضامحور، توسعه فناوری های نوین و پیشرفته، تولید و ترویج و نشر دانش و ارائه خدمات مشاوره ای و مدیریت طرح منطبق بر شرایط و ظرفیت های منطقه ای است.

داداش زاده در ادامه گفت: این موسسه با هدف کمک به ارتقای موقعیت منطقه آزاد ارس و تبدیل آن به منطقه هوشمند تاسیس شده و دارای چندین قطب علمی و گردشگری در سطوح ملی و بین المللی بخصوص آسیای قفقاز برای رفع نیازهای پژوهشی آموزشی و فناوری ارس و اجرای پژوهش های تقاضا محور و روش های دانش بنیان در حل مسائل منطقه آزاد ارس شروع بکار می کند.

وی تولید دانش فنی و به کار گیری فناوری های نوین در حوزه های مختلف گردشگری تجارت، شهر هوشمند و دولت الکترونیک، ترانزیت کالا و راه سازی، آب، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی، معماری، امنیت اجتماعی، فرهنگی، نفت پتروشیمی و معدن، هدفمند سازی پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی و گسترش حضور دانشگاهیان در سیاستگذاری، هدایت، برنامه ریزی و مدیریت طرح های منطقه را از دیگر اهداف تشکیل این موسسه عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین و اجرای طرح های پژوهشی در این موسسه گفت: تصویب آئین نامه های علمی پژوهشی، برگزاری همایش ها و گردهمایی های ملی و بین المللی، همکاری در ایجاد دفتار انتقال فناوری tto، تشکیل گروه های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای ، ایجاد زیرساخت های علمی پژوهشی و بستر سازی جذب منابع مالی و سرمایه ای از جمله وظایفی است که این موسسه بر عهده دارد.

وی همچنین در خصوص ترکیب هیات امنای موسسه فناوری و نوآوری ارس گفت: مدیرعامل منطقه آزاد ارس به عنوان رئیس هیات امناء، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، رئیس پردیس بین المللی ارس و رئیس موسسه به عنوان دبیر هیات امنا، چهار تن از مدیران ارشد ارس و سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه اعضای هیات امنای این موسسه را تشکیل می دهند.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :