برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک با دادستان جلفا از تصمیم جدی برای مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این منطقه خبر داد.
به گزارش فرینا، ابراهیم باقرزاده با اعلام این خبر گفت: جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور دادستان شهرستان جلفا و باهدف مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی تشکیل و تصمیم های لازم برای مقابله با تخلف در اراضی کشاورزی اتخاذ شد.

وی افزود: قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در حال اجرا می باشد و با همکاری و اقدام جدی تمامی دستگاه های اجرایی هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی منطقه ریشه کن خواهد شد.

رئیس دادگستری جلفا در این جلسه گفت: لازم است تمامی دستگاه های اجرایی پیشگیری از وقوع جرم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا در کنار اقدامات قاطع و موثر و همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی در این حوزه شاهد کاهش وقوع جرایم در تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی باشیم.

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت: برای جلوگیری از هرگونه پدیده خلاف قانون تشکیل پرونده،گزارش گیری و ارجاع به واحدهای ذیربط در دستور کار است.

دادستان عمومی و انقلاب جلفا نیز ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های سازمان منطقه آزاد ارس در اجرای قانون حفظ کاربری و مقابله با متخلف، دادستانی را همراه سازمان منطقه آزاد ارس برای اجرای این قانون دانست و گفت: رای های صادر شده از محکمه ها بیانگر همکاری برای اجرای دقیق قانون است.

حجت الاسلام جواد علیزاده گفت: انتظار می رود تقاضای قانونی اشخاص در کمیسیون مرتبط با موضوع بررسی شود.

محسن شیخلو با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، بر لزوم همدلی و همکاری تمامی اداره های مرتبط با فعالیت های کشاورزی تاکید کرد و افزود: اراضی کشاورزی کنونی میراث نسل امروز برای نسل های آینده محسوب می شود. 
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :