فرود اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی

اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه جزیره هندورابي به زمین نشست.

به گزارش فرینا، اولین پرواز آزمایشی از جزیره کیش در فرودگاه هندورابی به زمین نشست این پرواز که یک فروند هواپیمای y12 بود با 18 مسافر ساعت 13فرودگاه جزیره کیش را به مقصد جزیره آرام هندورابی ترک کرد و پس از گذشت دوازده دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش که به همراه معاونان عمرانی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرکل فرودگاه کیش و جمعی از مدیران و دست اندرکاران اجرایی پروژه ها مسافر اولین پرواز آزمایشی به هندورابی بودند در خصوص این پرواز گفت: امروز اولین پرواز آزمایشی به مقصد فرودگاه هندورابی انجام شد. علاوه بر این، به منظور اطمینان خاطر چند پرواز آزمایشی دیگر تا زمان بهره برداری رسمی به این فرودگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه که 98 درصد از عملیات احداث این فرودگاه انجام شده است گفت: طول باند فرودگاه هندورابی 1450 متر است که پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر 50 و ATR با ظرفیت مسافر تا 40 نفر مسافر است.

مدیر عامل شرکت توسعه  بنادر و فرودگاه های کیش در ادامه از راه اندازی تاکسی هوایی در مسیر کیش به هندورابی گفت و تصریح کرد: در آینده نزدیک در مرحله اول تاکسی هوایی در مسیر جزیره کیش به هندورابی  راه اندازی می شود و در فازهای بعدی با هدف رونق گردشگری جزیره هندورابی از شهرهای نزدیک از جمله بندرعباس، بوشهر، بندر لنگه و شیراز تاکسی های هوایی به گردشگران خدمات می دهند.

شایان ذکر است رییس جمهور در سال 93 در سفر به جزیره کیش و بازدید از جزیره هندورابی دستور توسعه این جزیره را 

صادر کرد. دکتر روحانی ابراز امیدورای کرد با احداث فرودگاه در این جزیره در سفر بعدی به کیش از مسیر هوایی وارد هندورابی شوند.

توسعه جزیره هندورابی با رویکرد اکوتوریست و به عنوان جزیره آرامش پس از دستور رییس جمهور آغاز شد و براساس بررسیهای مشاوران ایرانی و آلمانی که تهیه طرح جامع این جزیره را در دست انجام دارند فرودگاه و بندر هندورابی با استفاده از مصالح ساختمانی که کمترین آلایندگی محیط زیستی را دارند آغاز شد.

 با تاکید مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و تلاش شبانه روزی تیم های اجرایی فرودگاه هندورابی در کمتر از یکسال آماده بهره برداری شد تا گردشگران بتوانند به راحتی از جزیره کیش به جزیره آرام هندورابی سفر کنند.

در حال حاضر نیز با انجام چندین پرواز آزمایشی فرودگاه هندورابی آماده افتتاح رسمی و پذیرایی از گردشگران نوروزی این جزیره می شود.



برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :