جزیره هندورابی برای استقبال از گردشگران نوروزی آماده می شود

با توجه به نزدیک شدن نوروز 96، جلسه هماهنگی های لازم پیرامون اجرای تورهای تفریحی و برنامه های فرهنگی در جزیره هندورابی برگزار شد.
به گزارش فرینا، این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کشور، تعدادی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، جانشین دریابانی کیش و نمایندگانی از شرکت های گردشگری بخش خصوصی در هتل نگین جزیره هندورابی برگزار شد.

سید اسماعیل موسوی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به بازدید از بندر و فرودگاه هندورابی جهت بررسی آمادگی پذیرش گردشگران نوروزی، گفت: هدف از این جلسه بررسی و ارزیابی امکانات و تجهیزات مهیا شده در این جزیره و شناسایی و رفع نواقص موجود است.

او با اعلام اینکه ساخت بندر هندورابی به پایان رسیده است، افزود: در طول ایام نوروز 2 شناور با ظرفیت های 80 و 55 نفره گردشگران را از جزیره کیش به هندرابی و بالعکس جابجا می کنند که در صورت لزوم می توانند تا چند نوبت این مسیر را طی کنند.

موسوی در ادامه گفت: در شرایط آب و هوایی نا مساعد نیز شناورهای با ظرفیت بالا برای جابجایی گردشگران هندورابی پیش بینی شده است. از لندیکرافت نیز برای جابجایی تجهیزات حجیم استفاده می شود.

او با بیان اینکه کلیه امکانات شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در ایام نوروز در اختیار جزیره هندورابی خواهد بود، اظهار داشت: اقدامات انجام شده فقط به ایام نوروز اختصاص ندارد و برنامه ریزی می کنیم این خدمات رسانی در تمام ایام سال تداوم داشته باشد.

موسوی با اشاره به اینکه تجهیزات رفاهی فراهم شده از سوی بخش خصوصی می تواند روزانه تا 200 گردشگر را خدمات رسانی کند، یاد آور شد: از چند روز آینده تبلیغات نوروزی به صورت نصب بنر در جزیره کیش و بیلبورد در شهر تهران، پخش برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی از مرکز صدا و سیمای کیش و برنامه همام از شبکه 5 سیمای سراسری آغاز می شود تا نوروز پر رونقی را برای جزیره هندورابی شاهد باشیم.

همچنین، افزودن امکانات تفریحی، تمرکز بر مباحث اقامتی و تحمل ونقل مسافری، نرخ بلیط سفر دریایی به هندورابی، مشوق های سفر به هندورابی در سراسر کشور، ساخت برنامه های تلویزیونی جذاب، ثابت نگه داشتن کیفیت ارائه خدمات مطلوب وایمن در طول سال به گردشگران، برنامه ریزی سفر های کوتاه مدت کیشوندان به هندورابی، جمع آوری زباله ها و حفظ طبیعت بکر این جزیره، ایجاد ایستگاه های رفاهی و تامین مواد غذایی در مسیرهای گردشگری در داخل جزیره هندورابی، ایستگاه سوختگیری و آتش نشانی، سیستم حمل و نقل داخلی از دیگر مباحثی بود که در این این جلسه طرح و بررسی شد.

گفتنی است، جزیره هندورابی با وسعت 22 کیلومتر مربع و طول خط ساحلی 31 کیلومتر در 27 کیلومتری شمال غربی جزیره کیش، 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که نزدیک ترین فاصله آن به سرزمین اصلی (روستای چیرویه)  با حدود 7 کیلومتر مسافت است.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :