مدیریت محیط زیست در سازمان منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرهنگ سازی عمومی برای حفاظت از محیط زیست ضروری است.

به گزارش فرینا، در دیدار مسئولین محیط زیست و مدیرعامل سمن درختکاران ماکو با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه های حفظ محیط زیست این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این دیدار گفت: از هرگونه برنامه های حفاظت از محیط زیست چه توسط نهادهای دولتی و چه سمن ها و گروه های مردمی با تمام توان حمایت می کنم .
وی افزود: ایجاد فضای سبز در منطقه آزاد ماکو و حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی این منطقه بسیار مهم است.
وی ادامه داد : افزایش صنایع در منطقه و حضور کارخانجات و معادن در این منطقه با یک سری مخاطرات زیست محیطی جبران ناپذیر همراه شده است، به طوری که نه تنها پیامد خوشایندی برای طبیعت ندارد بلکه آسیب‌های بسیاری نیز بر آن وارد می‌کند.
وی بر ضرورت آموزش شهروندان بخصوص دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و خاطر نشان کرد: مناطق بکر و زیبای ماکو بخصوص چشمه ثریا در تمام فصول نیاز به مراقبت دارد و اگر شهروندان در حفظ این محیط زیست کوتاهی کنند شرمنده ی آیندگان خواهیم شد.
فروزان از تشکیل مدیریت محیط زیست در سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد وگفت: این مدیریت با هدف تعاملات زیست محیطی با ادارات و نهادهای مستقر در منطقه آزاد در چند روز آینده تشکیل می شود
وی با بیان اینکه برای حفاظت از تالابهای منطقه آزاد ماکو طرح و برنامه های مناسب تعریف شده و اعتبارات لازم برای ساماندهی آنها تخصیص خواهد یافت، افزود: لازم است تمام ادارات ونهادها با رعایت وظایف خود در جهت توسعه منطقه آزاد به محیط زیست آسیب وارد نکنند.
در این جلسه مدیرعامل سمن درختکاران ماکو نیز بر لزوم حفاظت و تکثیر درختان و درخچه های جنگلی و بومی و قرق این مناطق توسط قرق بان تاکید کرد.
محمد فرهمند افزود: منطقه قره خیجلیق (پایین تر از پمپ بنزین داداشخانی) مساعد ترین مکان برای رانش زمین و سیل است و تخریباتی که در گذشته و حال توسط چرای بی رویه دام صورت گرفته باید هرچه سریعتر نسبت به احیای پوشش درختی این منطقه اقدام کرد.
وی اضافه کرد: منظقه بایندر واقع در جنب پارک امام دارای گونه های متنوع درختی است که در حال تخریب است و درصورت واگذاری به سازمان های مردم نهاد محیط زیستی می توانند آن را احیا کنند.
رئیس محیط زیست ماکو نیز گفت: حفاظت از محیط زیست منطقه با امکانات فعلی و باتوجه به افزایش صنایع در منطقه امکان پذیر نیست و باید مردم نیز در این زمینه همکاری جدی کنند.
باقرزاده با اشاره به احداث گلخانه گیاهان بومی در منطقه آزاد ماکو از مدیرعامل این منطقه درخواست کرد در خصوص احداث این گلخانه برای پرورش گیاهان منطقه یاری کنند که مورد موافقت مدیرعامل سازمان قرار گرفت.

امتیاز به خبر :