ایجاد تحول ساختاری در حوزه مخابرات در منطقه آزاد اروند

مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آبادان و خرمشهر از ایجاد تحول ساختاری در حوزه مخابرات در منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت سال روز فتح خرمشهر به منطقه آزاد اروند سفر کرده بود، برخی از پروژه های مخابراتی را افتتاح و کلنگ زنی کرد.

کمال رضایی گفت: با روی کار آمدن مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره در 4 سال گذشته، توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی و پایه های ساختاری عمران و توسعه شهری بیش از گذشته در سازمان منطقه آزاد اروند بود و در این راستا رایزنی ها و تدوین استراتژی های کلان توسعه ای آغاز شد.

در این میان توجه به ساختار اقتصادی و صنعتی آبادان و خرمشهر این میزان از توجه به گسترش زیرساخت های عمرانی و مخابراتی را در منطقه بیشتر کرده بود.

رضایی افزود: بر همین اساس از 4 سال گذشته برنامه ریزی ها و مطالعات گسترده در حوزه مخابرات و توسعه شبکه فیبر نوری آغاز شد و امروز توانستیم با همیاری و همکاری شرکت مخابرات ایران و عنایت ویژه وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، گام های خوبی را برداریم.

وی گفت: در سفر وزیر ارتباطات به منطقه آزاد اروند چهار تفاهم نامه در حوزه مخابرات به امضا رسید.

مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این تفاهم نامه ها  با حضور وزیر فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت مخابرات ایران، آموزش و پرورش، شرکت پالایش و پخش آبادان،  دانشگاه شهید چمران و جمعیت هلال احمر منعقد گردید.

 گسترش شبکه فیبر نوری خانگی مجموعه منازل شرکتی منطقه بریم آبادان، هوشمند سازی مدارس آبادان و خرمشهر،  مراقبت های از راه دور در بستر فیبر نوری خانگی و ارائه خدمات سلامت در بستر فیبر نوری و راه اندازی مرکز علمی کاربردی تخصصی مخابرات و فناوری اطلاعات در منطقه آزاد اروند از جمله 4 تفاهم نامه ای بود که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.


برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :