بهره برداری فاز 3 پتروشیمی پردیس در آینده نزدیک

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: فاز 3 پتروشیمی پردیس تا چند هفته آینده بطور کامل وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش فرینا، بهمن زمانی افزود: آخرین مراحل راه اندازی فاز سوم مجتمع پتروشیمی پردیس در حال نهایی شدن است و تولید این فاز طی چند هفته آینده آغاز می شود.

زمانی گفت: با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از دو میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و 225 هزارتن می رسد.

وی با بیان این که پارسال در مجموع 3 میلیون و سیصد هزار تن اوره و آمونیاک روانه بازارهای داخلی و خارجی شد، افزود: امسال مجموع تولید در پتروشیمی پردیس به حدود5.3 میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: ظرفیت تولید در فاز سوم این مجتمع پتروشیمی یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن است.

به گزارش نیپنا، فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨٦ به بهره برداری رسید و پروژه فاز دو آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو این مجتمع سالانه یک میلیون و 360 هزار تن آمونیاک و دو میلیون و 150 هزار تن اوره است. برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت 20 هزار تن و مجموعاً 60 هزار تن و همچنین سه انبار هر یک به ظرفیت 50 هزار تن و مجموعاً 150 هزار تن برای اوره وجود دارد.

نیاز داخل به اوره حدود 2 میلیون تن در سال است که با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و مازاد تولید نیز به خارج از کشور صادر می شود.

شرکت پتروشیمی پردیس در زمینی به مساحت 5/64 هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه و در فاصله 270 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.


امتیاز به خبر :