«فرکانس سکوت» اثری از داستان نویسان جزیره کیش رونمایی شد

کتاب «فرکانس سکوت» ،مجموعه داستان هایی از نویسندگان جزیره کیش با حضور جواد جزینی رونمایی شد.

به گزارش فرینا، مجموعه داستان های نویسندگان جزیره کیش با عنوان «فرکانس سکوت» طی مراسمی و با حضور محمد جواد جزینی نویسنده داستان های کوتاه، ابراهیم حسن بیگی رمان نویس ساکن جزیره کیش، ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از نویسندگان و علاقمندان به ادبیات فارسی در فرهنگسرای سنایی کیش برگزار شد.
محمد جواد جزینی نویسنده و منتقد برجسته کشور در این مراسم با اشاره به تعریف داستان کوتاه ،به ارائه تفاوت نگارش در نوع نگارش داستان های فرکانس با انواع دیگر داستان پرداخت.
وی ضمن تقدیر از ابراهیم حسن بیگی به عنوان استاد نویسندگان اثر« فرکانس سکوت» اظهار کرد: تنوع داستان ها در کتاب فرکانس سکوت نشانگر راهنمایی درست و بدون جهت دهی استاد به نویسندگان است چراکه در بسیاری از موارد دیده می شود مجموعه داستان های کوتاه یک کتاب همه ادامه همان فکر استاد است و شخص چیز جدیدی به داستان اضافه نمی کند .
ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انتشار این کتاب با تقدیر از ابراهیم حسن بیگی و نویسندگان مجموعه داستان های « فرکانس سکوت» اظهار کرد: شاید به جرات بتوانم بگویم که من از همه شما در این مراسم خوشحال تر هستن زیرا زمانی که ما تازه فعالیت را شروع کرده بودیم در جزیره برنامه فرهنگی به معنی واقعی وجود نداشت و ما اصلا هنرمندی درهیچ رشته هنری در جزیره نداشتیم.
وی با اشاره به تعریف سامانه هنرمندان کیش تاکید کرد: امروز بیش از 720 هنرمند در 7 رشته هنری در سامانه هنرمندان ثبت شده اند و این موضوع موجب افتخار و خوشحالی است و ما امیدواریم هر روز بر تعداد هنرمندان جزیره افزوده شود.
پرسش و پاسخ حضار در رابطه با کتاب فرکانس سکوت و چگونگی نقد داستان از توسط محمد جواد جزینی از بخش های دیگر این مراسم بود.
در خاتمه مراسم به هر یک ازحاضران در مراسم و نویسندگان اثر یک نسخه از کتاب « فرکانس سکوت » اهدا شد.
کتاب« فرکانس سکوت »16 داستان کوتاه از 13 داستان نویس ساکن جزیره کیشاست که با حضور در کلاس های داستان نویسی استاد حسن بیگی آثار برتر دوره داستان نویسی خود را در این مجموعه گرد آوری کرده ان.
مقدمه این کتاب توسط ابراهیم حسن بیگی استاد داستان نویس کیشوند به رشته تحریر در آمده است.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :