برگزاری جشنواره "باد، بادگیر و کودک جزیره" در قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشواره «باد، بادگیر، و کودک جزیره» با مشارکت دانش آموزان در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی گفت: این جشنواره همزمان با هفته میراث فرهنگی آغاز شده و تا تا پایان تابستان ادامه دارد.
وی ادامه داد: جشنواره "باد، بادگیر و کودک جزیره" با همکاری موسسه کارآفرینی کاشف در چهار حوزه نقاشي، داستان نويسي، ماكت سازي و دست ساخت هاي يادگاري در دفتر اكوموزه لافت برگزار مي شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پاسداشت میراث فرهنگی، آشنايي دانش آموزان با دانش هاي بومي جزيره قشم جزیره در کنار افزایش خلاقیت آنان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
جعفری حسینی گفت: دانش بومي ساخت بادگير از درك صحيح ساكنان جزيره با آب و هوا و متاثر از الگوي حوزه خليج فارس است و قصد داریم نگاه كودك را به بادگير معطوف كنيم.
وی ادامه داد: دست ساخت های یادگاری که توسط دانش آموزان ساخته می شود، اگر از خلاقیت و کیفیت خوبی برخوردار باشد در بازارچه های صنایع دستی عرضه خواهد شد تا افزایش کارآفرینی هم در آنان تشویق شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :