165 کودک بازمانده از تحصیل قشمی جذب کلاس های درس شدند

مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: 165 کودک بازمانده از تحصیل 6 تا 11 ساله در منطقه آزاد قشم شناسایی و جذب کلاس های درس در سال تحصیلی 95-96 شدند.

به گزارش فرینا، بهرام پوراشرف بیان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 350 کودک 6 تا 11 سال از طرف اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان به این ناحیه آموزشی ابلاغ شده بود.
وی ادامه داد: از این تعداد،165 کودک بازمانده از تحصیل در این جزیره شناسایی شد که با تدابیر اتخاذ شده به کلاس های درس روانه و یا باز گشت داده شدند.
پوراشرف مهاجرت خانواده ها را از اصلی ترین دلایل عدم پوشش کامل کودکان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: مطابق گزارشات کارشناسان مربوطه در آموزش و پرورش قشم و با بررسی های متعدد میدانی،  188 کودک بازمانده از تحصیل دیگر که در لیست ابلاغی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان قرار داشتند، در این جزیره ساکن نیستند و از این جزیره به مکان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کرده اند.
این مسئول نقش دستگاه های حمایتی از کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست و خاطر نشان کرد: برای ریشه کنی بیسوادی در کشور باید راه های آن شناسایی و با خرد جمعی و ورود همه دستگاه های حمایتی نظیر دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مربوطه، بتوان گام مؤثری را در این مسیر برداشت.
وی اظهار داشت: طرح مبانی انسداد بیسوادی از مهمترین راهکارهای ریشه کنی بیسوادی در کشور است که تلاش می کند از  ترک تحصیل و یا بازماندن کودکان از نعمت سواددار شدن در سنین ابتدایی جلوگیری کند.
به گفته پور اشرف مطابق این طرح، کودکان ورودی پایه اول و سنین ابتدایی از راه های مختلف از جمله گزارشات ثبت احوال و مراکز بهداشت شهر و روستاها شناسایی می شوند و آموزش وپرورش در آن مناطق افرادی که در این سنین هستند و به دلایلی در مدارس مشغول به تحصیل نشده اند شناسایی و پیگیری می کند و با رفع مشکلات آنها، مقدمات تحصیل این کودکان را فراهم می آورد. به نظر می رسد عمده مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل به مسائل مالی و اقتصادی خانواده ها، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان طلاق و یا کودکان بد سرپرست، مسائل فرهنگی و معلولیت ها بر می گردد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :