توسعه پایدار جزیره قشم با اتکا بر دانش محقق می شود

دبیر اجرایی شورای بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه پایدار در جزیره قشم با اتکا بر دانش و پرورش استعداد نیروهای نخبه محلی محقق می شود.

به گزارش فرینا، محمدرضا مرادی در جلسه شورای بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: توسعه آموزشی و فرهنگی جامعه محلی در کنار توسعه حوزه های صنعت، تجارت و گردشگری از مهمترین رویکرد های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است.
مشاور مديرعامل در توسعه مديريت خاطرنشان کرد : با تشکیل شورای بورسیه تحصیلی و تدوین دستورالعمل انتخاب افراد شایسته براساس معیارهای ملی ومنطقه ای برترین دانشجویان جزیره به بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم دست پیدا کردند.
دبیر اجرایی شورای بورسیه تحصیلی منطقه آزاد قشم بابیان توجه به شاخص های عمومی و تخصصی برای انتخاب دانشجویان و امتیاز بندی آنان، افزود: علاوه بر شاخص های تخصصی حوزه تحصیلی، عواملی همچون مقالات ارائه شده توسط دانشجویان، مشارکت در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی برای انتخاب افراد بررسی شدند.
وی اظهار داشت: در یک دوره پنج ساله و در هر سال تعداد 10 نفر از امتیاز بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم برخوردار می شوند تا نقش نیروهای بومی و نخبه در آینده جزیره و توسعه پایدار این منطقه پررنگ تر شود.
مرادی گفت: با صدور دو فراخوان در سال گذشته 54 متقاضی استفاده از بورسیه تحصیلی ثبت نام کردند که از میان آنان تا کنون 10 نفر به عنوان افراد برتر سال تحصیلی 95-96انتخاب شده اند.
به گفته دبیر اجرایی شورای بورسیه تحصیلی ، بورسیه شدگان به ترتیب  دونفر در مقطع دکتری، چهار نفردر مقطع کارشناسی ارشد وچهار نفر در مقطع کارشناسی هستند که  از بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم بهره مند شده اند.
مشاور مديرعامل در توسعه مديريت خاطرنشان کرد: هریک از دانشجویان بورسیه شده موظف است پس از پایان هرسال تحصیلی به مدت یکماه و نیم بصورت کارورزی درمحل خدمتی که در سازمان منطقه آزاد قشم مشخص شده است حضور داشته و علاوه بر آن، برای آشنایی با فرهنگ سازمانی و شرکت در کارگاههای آموزشی در سازمان حضور یابند.
وی با اظهار امیدواری بر توسعه بورسیه تحصیلی در سال های آینده، افزود: یکی از مسائل استراتژیک در اقتصاد مقاومتی، بحث روش های انتقال تکنولوژی است و این راهکار با اتکای به یک اقتصاد دانش بنیان محقق می شود و پرورش نیروهای نخبه و متخصص که تکیه گاه اقتصاد دانش بنیان باشند نخستین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
به گفته مرادی، دبیرخانه شورای بورسیه تحصیلی ارزشیابی های منظم از دانشجویان بورسیه شده را به عمل می آورد و در راستای کشف استعدادهای نهفته جزیره از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :