پهلوگیری کشتی هندی با TEU 300 کانتینر در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: به دنبال امضای برجام، هفته قبل اولین خط کشتیرانی مستقیم از هند در بندر چابهار پهلو گرفت.

به گزارش فرینا، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران گفت: اولین کشتی کانتینری با TEU ۳۰۰ کانتینر حامل برنج وارداتی توسط بخش خصوصی به صورت مستقیم از بندر کاندلا هندوستان در بندر شهید کلانتری چابهار پهلو گرفت.
وی افزود: طی پیگیری های متعدد با خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در چند ماه اخیر خوشبختانه شاهد ورود اولین کشتی با TEU ۳۰۰ کانتینر حامل کالای بخش خصوصی در بندر شهید کلانتری چابهار هستیم.
سعیدنژاد گفت: این تبادل مستقیم کالا از بندر کاندلا به بندر چابهار علاوه بر صرفه جویی ارز ۷۵۰ دلاری در هر کانتینر ۴۰ فوتی، یک روز کاهش زمان فرآیند حمل کالا برای صاحبان کالا دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هزینه حمل دریایی هر کانتینر ۴۰ فوت از هند به بندر چابهار مبلغ حدود ۵۰۰ دلار است که این میزان هزینه عامل گرایش تجار به این بندر مهم اقیانوسی کشور است.
به گفته سعیدنژاد، تجهیزات بندر چابهار مستقر شده و این بندر آماده افتتاح است. با این وجود به دلیل عدم شائبه انتخاباتی، بهره برداری را موکول به بعد از انتخابات کردیم و بهره برداری از بندر و بخشهایی از فاز جدید عملیاتی شده است. در حال حاضر نیز منتظر اعلام ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه برای برگزاری مراسم ملی با دعوت از مقامات سیاسی کشورهای منطقه هستیم.

امتیاز به خبر :