پیوند مناطق آزاد با مناطق نمونه گردشگری کشور

به گفته برنامه ریزان در اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که به میزبانی منطقه آزاد انزلی، تیر ماه امسال برگزار می شود پیوند مناطق ازاد با مناطق نمونه گردشگری کشور در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش فرینا به نقل از روزنامه عصر اقتصاد، آن ها دیگر اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی را رونق بخشی به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها، جذب سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت های توریستی کشور عنوان کرده و می گویند که ازحمایت نهادها و سازمان هایی نظیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ویژه اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار هستند.
در این خصوص معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی که یکی از برنامه ریزان این رویداد است در نشست خبری روز گذشته خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از جمله مراکز گردشگرپذیر و ارایه دهنده خدمت به گردشگران داخلی و خارجی است گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری با تامین زیر ساخت ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و توفیق هایی حاصل شده است که برگزاری چنین رویدادهایی در مناطق آزاد باعث رونق گردشگری در آن ها خواهد شد.
مجید فاتحی با اشاره به رشد 35 درصدی جذب گردشگر در سال 1395 در منطقه آزاد انزلی گفت: در سال 94 تعداد 2 میلیون و 300 هزار گردشگر و در سال 95 سه میلیون و 107 هزار نفر از فاز تجارت و گردشگری انزلی بازدید کرده اند.
شرایط اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه سراسری راه آهن فراهم است
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار عصر اقتصاد در مورد اینکه گردشگری در مناطق آزاد نیازمند زیربناهای مناسب و انتقال به موقع و راحت گردشگر به این مناطق است و با توجه به این نکته سرانجام اتصال منطقه آزاد انزلی به خطر سراسری راه اهن چه شد؟ گفت: همان گونه که مستخضر هستید وزارت و راه و شهرسازی اعلام کرده است که تا کمتر دو ماه دیگر خط آهن قزوین رشت را افتتاح خواهد کرد و پروژه اتصال بندر کاسپین به رشت به وسیله خط آهن مکمل چنین اتصالی است و ما در منطقه آزاد انزلی تمام تلاش خود را کرده تا این مسیر سریع تر به بهره برداری برسد و در همین راستا تمامی زمین ها و املاک مورد نیاز راه آهن را در مسیر خط آهن خریداری کرده و منتظر شروع خط گذاری و آماده سازی این مسیر ریلی هستیم.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه صنعت گردشگردی در ایجاد زمینه های تعامل میان کشورهای دنیا مقوله ای پذیرفته شده ای است. فاتحی افزود: صنعت توریسم در دنیا رویکرد محوری ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه و تنوع در منابع ایجاد درآمد به شمار می رود.
وی از الزامات مهم توسعه این صنعت را توسعه زیرساختهای مناسب از جمله گسترش واحدهای اقامتی و پذیرائی، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات موردنیاز گردشگران برشمرد و افزود: در سه سال گذشته در رابطه با تامین زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و توفیق های خوبی حاصل شده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در فروردین ماه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 57 درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید رشد گردشگری و رونق کسب و کار در این منطقه در ورطه نابودی قرار گرفته بود، افزود: اما در سه سال گذشته با اقدامات انجام شده توسعه صنعت توریسم و رونق وکسب و کار در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: در فروردین ماه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 57 درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم که بیانگر روند صعودی حوزه توریسم است.
وی افزود: با ظرفیت سازی در بخش زیرساخت ها و تامین هتل، متل و مجتمع های اقامتی- ساحلی نسبت به تامین محل اقامت گردشگران و استانداردسازی آن، اقدامات لازم صورت گرفته است.
فاتحی، احداث دو پارک جنگلی در غرب و شرق منطقه، ایجاد المان های بوم گردی، ایجاد باغ پرندگان، پل چوبی، استخر ساحلی، ایجاد خط دریایی و فعال شدن تاکسی شناورها در منطقه آزد انزلی و سای بنادر دریای خزر را راستای توسعه صنعت گردشگری ارزیابی کرد.
اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی «مارینا» افتتاح شده است
فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی «مارینا» خبر داد و افزود: این اسکله از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: این اسکله ظرفیت 350 قایق و 7.5 هکتار حوضچه دارد که طرح مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است؛ لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که مراحل آغاز احداث این پروژه در نوروز 1395 بوده است.
خط دریایی منطقه آزاد انزلی به سواحل جنوبی خزر افتتاح می شود
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده، اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مورد توجه قرار گرفته و توافق های لازم برای ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است.
خط پرواز هوایی رشت به اوکراین تا یک ماه آینده راه اندازی می شود
فاتحی در ادامه از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به کشور اوکراین خبر داد و افزود: اولین خط پرواز هوایی رشت - اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین انجام شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، دسترسی راحت به اینترنت و فناوری اطلاعات برای گردشگران را حایز اهمیت خواند و افزود: در این منطقه زیرساخت های فیبرنوری و اینترنت فراهم شده و می توان ادعا کرد که به لحاظ اینترنت و بحث فناوری اطلاعات در شرایط مناسبی قرار داریم.
فاتجی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در کمک به مسیر توسعه کشور و تحقق سیاست های اقتصادی و اجتماعی نقش موثری ایفا می کند، افزود: جذب گردشگر یکی از منابع مهم درآمد ارزی است که با توجه به پتانسیل های ایران، سابقه تاریخی و فرهنگی، وجود آثار باستانی مهم و ارزشمند، برگزاری این نمایشگاه، گام موثری در ترویج صنعت گردشگری، معرفی دستاوردها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی کشور خواهد بود و نگاه ها را به اقتصاد گردشگری و پیشرفت و توسعه کشور معطوف می کند.
معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ،از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایران از 12 تا 16 تیرماه امسال (3 تا 7 جولای) در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود:جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در قالب صنعت گردشگری را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه انزلی عنوان کرد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاهی آفتاب و با هدف معرفی ظرفیت های توریستی کشور، رونق بخشیدن به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذاری برگزارمی شود.
نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری از حمایت نهادها و سازمان هایی نظیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ویژه اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است.
وی در پایان از برگزاری نشست معاونین و مدیران گردشگری مناطق آزاد کشور، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و سرمایه گذاری در انزلی خبر داد.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :