طرح تعویض پلاک ویژه وسایل نقلیه موتوری منطقه آزاد قشم

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پلاک ویژه وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این جزیره به زودی تعویض می شود.

به گزارش فرینا، حسین افشار با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این طرح با هدف ساماندهی وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این جزیره و با هدف ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات با هماهنگی پلیس راهور ناجا به زودی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: برنامه افزایش ظرفیت اعداد در پلاک خودروها، بهره مندی از صفحه پلاک کارآمد متناسب با نیازهای منطقه آزاد قشم و صور مختلف شکلی و نوشتاری پلاک وسیله نقلیه از سال 1394 در این سازمان آغاز شد و در ماه های پایانی سال 95 با توافق پلیس راهور ناجا به نتیجه رسید.
به گفته مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم، براساس توافق صورت گرفته صفحه پلاک خودروهای این منطقه در ابعاد 48X 19 سانتیمتر با دو نگارش فارسی و لاتین، اختصاص کد دورقمی منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و لوگوی سازمان منطقه آزاد قشم با کاربری های همسان با سرزمین اصلی نهایی و برای انجام تشریفات قانونی در مرحله ابلاغ، تولید و اجرا قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در طرح تعویض پلاک به طورحتم مباحث امنیتی، انتظامی و اقتصادی به طورجدی ملاک عمل قرار گرفته و خودروهای فرسوده که از ایمنی پائینی برخوردارند نیز در مسیر اسقاط و از رده خارج خواهند شد.
افشار گفت: با اجرای عملیات یکپارچه سازی طرح تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد قشم، این منطقه به پایلوت این طرح در مناطق آزاد کشور تبدیل می شود.
وی بیان داشت: در صفحه پلاک های طراحی شده توسط واحد شماره گذاری و عملیات فنی سازمان منطقه آزاد قشم، مواردی از قبیل تفکیک پذیری و دسته بندی وسایل نقلیه، هویت دهندگی، ضریب امنیتی (با اضافه شدن بارکد) به نحو قابل ملاحظه ای ارتقاء یافته و پلیس بنا به ضرورت در کمترین زمان ممکن قادر به دسترسی به اطلاعات مورد نیاز وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این منطقه خواهد بود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :