علاقمندی اسپانیایی ها برای مشارکت در تولید محصولات گلخانه ای قشم

سازمان منطقه آزاد قشم با نگاهی ویژه به احیای دوباره کشاورزی در این جزیره، اقدامات مهمی از جمله رایزنی با کشورهای صاحب نام در بخش کشاورزی گلخانه ای را طی دو سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش فرینا، جانمایی 270 هکتار زمین در مرحله اول در سه منطقه از جزیره قشم نیز همزمان با بررسی های علمی و فنی براساس تاکید حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار مدیران واحدهای مربوطه قرار گرفت.
مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم هم در ادامه برنامه های توسعه کشاورزی و گلخانه های مدرن و به روز در جزيره قشم با حداکثر بهره وری و مصرف بهینه آب، جلسه ای فنی به صورت مشترک با مدیران فنی شرکت اینکاتما اسپانیا که صادر کننده تکنولوژی منحصر به فرد در این حوزه هستند در تهران برگزار کرد.
در این نشست با تاکید بر امکان شرایط استفاده از فاینانس بانک های کشور متبوع برای توسعه فعالیت کشاورزی در قشم، دو طرف علاقه مندی خود را برای ایجاد واحدهای گلخانه ای با محوریت صادراتی و استانداردهای به روز در این جزیره مورد تاکید قرار دادند.
هادی نعیمیان مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام حمایت کامل این سازمان در زمینه تولید محصولات کشاورزی متنوع جهت بازار داخلی و پوشش هدف های صادراتی با عنایت به امکان شیرین سازی آب دریا در این منطقه، بر ایجاد سرمایه گذاری در این صنعت و اطمینان از سود آوری آن تاکید کرد.
طرف اسپانیایی نیز نسبت به ایجاد و شروع پلکانی پروژه با همياری شركت ايساتيس قشم نظر مساعد خود را برای اجرای این طرح اعلام کرد.
بنا به این گزارش، این الگو مشارکتی حوزه کشاورزی نوین به عنوان حرکتی نو می تواند در جهت توسعه اقتصادی مناطق جنوبی کشور گامی مهم در بخش تولید و صادرات کشور تلقی شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :