اجرای طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بخش كنترل و بازرسي کشتیها همگام با پيشرفته ترين مراكز كنترل و بازرسي کشتیها در جهان، اقدام به پياده سازي طرح مستندسازي كنترل و بازرسي شناورها کرده است.

به گزارش فرینا، سیدحسن ابراهیمی افزود: در این طرح از دوربين مخصوصی كه بر روي لباس افسر كنترل و بازرسي نصب مي شود، كليه مراحل بازرسي بصورت كامل و دقيق تصويربرداري شده، به نحوي كه دوربين و تجهيزات هيچ اختلال و مزاحمت براي بازرس کشتی و روند انجام بازرسي ايجاد نمی کند.

ابراهیمی گفت: اين طرح فقط در تعداد معدودی از پيشرفته ترين مراكز كنترل و بازرسي جهان همچون AMSA استراليا اجرا مي شود و اجراي آن در بندر چابهار در ميان تمام بنادر كشور، منطقه و آسيا بي سابقه است .

وی افزود: اين طرح شامل 2 فاز است، فاز اول طرح برای کشتیهای كنوانسيوني و اقيانوس پيما اجرا شده و  اجرای  فاز دوم با تامین و تكميل دیگر تجهيزات، مستندسازي از بازرسي شناورهای غيركنوانسيوني اجرایی خواهد شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه فاز اول طرح مستند سازی با انجام بازرسی کشتی "ایران فاضل" با موفقیت اجرا و عملیاتی شده و امیدواریم با اجراي کامل این طرح، كليه بازرسي ها از کشتیها و شناورهای غیر کنوانسیونی متردد به بنادر اداره كل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان، بصورت كامل از ابتدا تا انتها مستندسازي شود.

ابراهیمی به مزاياي اين طرح اشاره کرد و افزود: این طرح به جمع آوري كامل مستندات و شواهد مورد نياز در هنگام بازرسي بر اساس الزامات كنوانسيون هاي بين المللي و ملي؛ تشكيل بانك اطلاعاتي بازرسي از کشتیها و شناورها بصورت تصويري، جهت پاسخگویی به ممیزی های مربوطه از جمله ممیزی IMO؛ آموزش افسران كارآموز با استفاده از تصاوير و مستند بازرسي ها؛ امكان استفاده از تصاوير مستند در همايش ها، كميته هاي بررسي سوانح و جلسات مرتبط، شفاف سازي بازرسی کشتیها با امکان بازبینی آنها و رفع هر نوع شك و شبهه در بازرسي ها اقدام خواهد کرد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: یکی از مهمترین مزایای این پروژه، امكان رجوع به تصاوير مستند بازرسي ها در صورت اعتراض مالكان کشتی ها و يا ديگر نهاد هاي ذيربط و ذيصلاح است.

 

امتیاز به خبر :