افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه یزد

تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد طی مراسمی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، معصومه ابتکار با حضور در شهرک صنعتی یزد، فاز نخست تصفیه خانه مذکور را با ظرفیت چهار هزار و 500 مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز افتتاح کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: اگر بخواهیم می توانیم هم توسعه فضای سبز داشته باشیم و هم محیط زیست را حفظ کنیم و با نابودی آلودگی ها ، توسعه فضای سبز را در شهرک ها و نواحی صنعتی شاهد باشیم.

معصومه ابتکار افزود: در صورت اجرای این طرح های زیست محیطی شاهد کاهش آسیب رساندن به آب، خاک، هوا و طبیعت در کشور بویژه بخش های صنعتی خواهیم بود.

ابتکار گفت: با اجرای این طرح ها و تصفیه فاضلاب های صنعتی، رشد اشتغال سبز و نیز افزایش فضای طبیعی و رشد سبز در کشور و شهرک و نواحی صنعتی ایجاد شده و شرایط آب و هوایی استانهایی همچون یزد بهبود یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه این مراسم از احداث 197 تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در کشور در قالب 223 مدول خبر داد.

علی یزدانی افزود: نزدیک به 170 هزار مترمکعب در شبانه روز پساب خروجی حاصل از فعالیت این تعداد تصفیه خانه در کل کشور است.

یزدانی گفت: در حال حاضر 75 درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب و تصفیه خانه هستند.

وی افزود: به منظور بهره مندی سایر واحدهای صنعتی، تصفیه خانه های فاضلاب در شهرکها و نواحی صنعتی با ظرفیت تصفیه 70 هزار متر مکعب فاضلاب در دست طراحی و اجرا می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سایر اقدامات زیست محیطی صورت گرفته، گفت: با توجه به قانون، بیش از 7 هزار و پانصد هکتار فضای سبز تا کنون در شهرکها و نواحی صنعتی کشور اجرا شده است.

یزدانی با تاکید بر ضرورت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از طرح ها و برنامه های زیست محیطی در شهرکها و نواحی صنعتی افزود: سرعت بخشیدن به پروژه های زیست محیطی در شهرکهای صنعتی می تواند از ایجاد لکه های صنعتی بیشتر جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در ابتدای مراسم با بیان اینکه عملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال 91 آغاز شده است، گفت: تصفیه خانه فاضلاب مشترک مورد استفاده شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت 56هزار مترمربع و با هزینه 95 میلیارد ریال احداث و آماده بهره برداری شده است.

سید مسعود عظیمی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه عمرانی گفت: طرح تصفیه خانه مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در دو مدل با هدف آبیاری فضای سبز برنامه ریزی شده و قادر است بصورت شبانه روز 9 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند و فاز دوم آن در صورت تکمیل ظرفیت فاز نخست، اجرایی می شود.

گفتنی است تا کنون نزدیک به 500 واحد صنعتی در شهرک صنعتی یزد به بهره برداری رسیده است که زمینه اشتغالزایی بیش از ده هزار نفر فراهم شده است.

در این مراسم میرمحمدی استاندار یزد، تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.

برچسب ها : منطقه ویژه یزد
امتیاز به خبر :