آغاز عملیات لوله‌گذاری فاز ۱۳ پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: عملیات لوله‌گذاری فاز ۱۳ پارس جنوبی به طول ۹۶ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش فرینا، پیام معتمد افزود: در راستای توسعه بخش‌های مختلف فاز ۱۳ پارس جنوبی تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و این پالایشگاه به خط ششم سراسری متصل شده است.

معتمد با اشاره اینکه این اتصال با هدف انتقال گاز شیرین تولیدی در پاییز امسال صورت گرفته است، گفت: تا پایان فصل تابستان امسال، واحدهای یوتیلیتی پالایشگاه به صورت کامل راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو ماه پس از راه‌اندازی ردیف اول پالایشگاه، ردیف دوم نیز راه‌اندازی می شود، افزود: پروژه خشکی طرح توسعه فاز ۱۳ دارای بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از آغاز عملیات لوله‌گذاری نخستین خط دریایی این فاز خبر داد و گفت: این خط لوله به طول ۹۶ کیلومتر از سکوی بی فاز ۱۳ تا پالایشگاه خشکی آغاز شده است و طی ۷۵ روز انجام می‌شود.

معتمد افزود: خط لوله ۱۸ اینچی بین سکوی اصلی B و اقماری D نیز بلافاصله پس از اتمام عملیات این خط لوله انجام می‌شود و امکان انتقال روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش را فراهم خواهد کرد.

طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با هدف استخراج روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز احداث می‌شود و دارای چهار سکوی دریایی است و روزانه دو هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع، ۴۰۰ تن گوگرد، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و دو هزار و ۷۵۰ تن اتان تولید می‌کند.


امتیاز به خبر :