برگزاری نشست دبیرخانه کمیته ساماندهی سواحل استان مازندران در بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: براساس قانون مصوب سال ۱۳۴۸ صدور اجازه تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات دریایی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در نشست دبیرخانه کمیته ساماندهی سواحل استان مازندران افزود: مدیریت یکپارچه ساحلی از سال ۱۳۹۳ در ۸ استان ساحلی کشور با ریاست استاندار و دبیری مدیران کل بنادر اجرایی شد.

رضوانی از آزادسازی ۲۵ کیلومتر از نوار ساحلی استان مازندران طی سال های اخیر خبر داد و گفت: این امر با حمایت جدی مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان و تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط عملیاتی شد .

وی با اشاره به لزوم بازدیدهای مستمر نمایندگان دستگاه های اجرایی از سواحل استان، خواستار اهتمام ویژه مسئولان شهرهای ساحلی در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق ساحلی شد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: براساس برنامه ریزی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، نمایندگان دستگاه های اجرایی هر سه ماه یکبار از روند ساخت و ساز در نوار ساحلی بازدید و گزارش های لازم را برای تصمیم سازی مراجع بالاتر ارائه نمایند .

براساس این گزارش نمایندگان فرمانداران و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط شهرهای ساحلی در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مسایل و مشکلات مناطق ساحلی پرداختند و بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر درخصوص برخورد قانونی با ساخت و سازهای بدون مجوز در نوار ساحلی حوزه استحفاظی خود تأکید کردند.

امتیاز به خبر :