استقرار برزگترین شرکت حمل و نقل اروپایی در منطقه ویژه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام از استقرار یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل اروپایی در این منطقه ویژه خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی گفت: یکی از شرکت های بزرگ حمل و نقل و لجستیک که حالا در زمینه هایی چون خودرو و تجارت الکترونیک نیز فعالیت می کند، بعد از تصمیم جدی خود مبنی بر حضور بیشتر در ایران حالا به دنبال مکان مناسب برای سرمایه گذاری می گردد.
زرندی افزود: موضوع راه اندازی شهرک ICT در دستور برنامه های این مجموعه بوده و در تفاهم نامه ای که با شرکت سنگاپوری صورت گرفته طرح مطالعاتی آن در دست اقدام است.

وی همچنین ایجاد شهر رسانه ای Media City و ایجاد شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی را از دیگر برنامه های بیست گانه این مجموع اعلام کرد و با اشاره به لزوم تجارت الکترونیک گفت: با توجه به وجود زیر ساخت های تجارت الکترونیک، در همکاری شرکت ملی پست ایران و کشور آذربایجان، سامانه تجارت الکترونیک در این مجموعه مستقر می شود.

مسوولان شرکت اکول که یکی از شرکت های بزرگ در زمینه حمل و نقل و لجستیک در اروپا به شمار می رود برای سرمایه گذاری از منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت اکول با اشاره به اینکه این شرکت پس از بررسی تصمیم جدی برای حضور بیشتر در ایران دارد، گفت: شرکت اکول پس از کسب تجربه 26 ساله سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی در ترکیه، هم اینک ایران را بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک می داند.

احمد موسول افزود: این شرکت در حال حاضر در شهرک صنعتی قزوین فعالیت خود را در زمینه تولید و بسته بندی آغاز کرده و منطقه ویژه پیام را دارای پتانسیل خوبی جهت اجرای فاز دوم تمام اتوماتیک پروژه انبارهای اکول می داند.

بنابه این گزارش شرکت ترکیه ای اکول، سومین شرکت لجستیک اروپا به شمار می رود که از سال 1990 تاسیس شده و از سال 1994 در کشور ترکیه فعالیت خود را با به کار گیری 5 هزار نفر در داخل این کشور و 2 هزار نفر در خارج از ترکیه دنبال می کند.

این شرکت هم اکنون در حوزهای خودرو، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، الکترونیک و انبار داری، لجستیک و حمل و نقل فعالیت می کند و در حال حاضر در بیش از 14 کشور حضور فعال دارد.

اضافه می شود که محمود واعظی وزیر ارتباطات ریاست ایرانی کمیسیون اجلاس مشترک اقتصادی ایران و ترکیه را برعهده دارد و طی آن توافقنامه تجارت ترجیحی برای یک صادرات و واردات تعدادی از اقلام میان دو کشور به امضا رسیده است.


 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :