ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار در صنعت پتروشیمی

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته و نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: زیر ساخت ها و تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذار در صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود.


به گزارش فرینا، حمیدرضا صالحی با بیان این که سرمایه گذاران علاقه بیشتری برای سرمایه گذاری در بالادستی دارند افزود: باید زیر ساخت ها و تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذار در صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود.

صالحی گفت: به دلیل نقدینگی سریع صادرات محصولات بالادستی و وجود بازارهای متنوع علاقه مندی برای سرمایه گذاری در این بخش از صنعت پتروشیمی بسیار بالاست، اما تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره می تواند منافع بسیاری را برای اقتصاد و صنعت کشور در  پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه تولید و تنوع محصولات پایین دستی، اقدام های موثری انجام شود، افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز است فعالیت های اثر بخش بسیاری در این بخش از صنعت پتروشیمی با هماهنگی تمامی متولیان امر صورت پذیرد.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ادامه داد: اگر می خواهیم مانع از خام فروشی شویم و اشتغال بیشتری را در این صنعت ایجاد کنیم باید توسعه پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت قرار گیرد.

صالحی گفت: سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند در صنعت پتروشیمی کشورمان سرمایه گذاری کنند اما باید شرایط و فضای سرمایه گذاری و از جمله زیر ساخت های مورد نیاز فراهم شود و در صورت تحقق این امر توسعه این صنعت ارزش آفرین را می توان شاهد بود هرچند که باید همسو با توسعه در بالادست به توسعه صنایع تکمیلی نیز توجه داشت.

وی با بیان این که محصولات پایین دستی پتروشیمی نیز بازارهای خاص خود را دارد و ارزش افزوده حاصل از صادرات آن بالاست، افزود: تنها راهکار برای توسعه پایین دستی و تکمیل رنجیره ارزش در پتروشیمی ایجاد انگیزه است و مسئولان باید در این خصوص ورود جدی کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، گفت: ظرفیت های پتروشیمی در ایران از مزیت های اقتصادی کم نظیر است و با توجه به این که توسعه این حوزه از اولویت های صنعت کشور است حمایت های دولت و مجلس از بخش خصوصی می تواند مسیر توسعه را در این صنعت پیشرو هموارکند.



 

امتیاز به خبر :