پذیرش سرمایه گذار در حوزه گیاهان دارویی در منطقه آزاد ماکو

استاندار آذربایجان غربی گفت: از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در زمینه تولید گیاهان دارویی در استان حمایت می کنیم.

به گزارش فرینا، قربانعلی سعادت در مراسم افتتاح واحد تولید انواع اسانس داروهای گیاهی و عرقیات ارگانیک که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این واحد تولیدی برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان غربی استعداد خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد، افزود: استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران سابقه دیرینه دارد و نتایج تلاش های دانشمندان کشور در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه گذار در استان و به ویژه منطقه آزاد ماکو در زمینه گیاهان دارویی هستیم، گفت: برای قرار دادن فضا در اختیار سرمایه گذاران، جوانان تحصیل کرده در رشته های باغبانی و زراعت در اولویت هستند.
سعادت با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، از عزم جدی دولت برای ساماندهی فضای تولید و اشتغال سخن گفت و اظهار کرد: دولت به طور جدی به دنبال تولید و ایجاد اشتغال است و بخش کشاورزی برای تحقق این هدف زمینه های خوبی دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی چنین واحدهایی برای تأمین مصرف داخل کشور پتانسیل خوبی به شمار می رود، اضافه کرد: این حجم از تولید به طور یقین قابلیت صادراتی بالایی نیز دارد و می تواند نیازهای مصرفی کشورهای منطقه را نیز تأمین کند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی منبع غنی و معدن زرین منابع طبیعی و خدادادی است، اظهار کرد: گردش مالی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در جهان ارقام قابل توجهی است و ما نیز با توجه به اقلیم مساعد استان می توانیم با مدد گرفتن از فناوری و نیروهای خلاق، در این زمینه پیشگام باشیم.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :