ایمنی لازم برای خروج شناورها از بندر کیش رعایت می شود

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تمام تمهیدات ایمنی و امنیتی موقع خروج شناورها از بندر لحاظ می شود، گفت: این کشتی زمانی دچار آبگرفتی شد که در کنار اسکله پهلو گرفته بود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اسماعیل موسوی در محل غرق شدن کشتی مسافربری دنا 110 در جزیره کیش اظهارکرد: این حادثه حدود ساعت 6 صبح امروز از سوی مدیرکل بندر اعلام شد و کشتی پس از آب گرفتگی کامل کنار اسکله تجاری در آب فرو رفت.
وی علت بروز حادثه را بی احتیاطی و سهل انگاری خدمه کشتی عنوان کرد و افزود: با توجه به بررسی های اولیه، مشخص شد که دریچه های موتورخانه بازمانده و آب با شدت و فشار از همان قسمت وارد مخازن کشتی شد که حجم آب سبب غوطه ور شدن و فرو رفتن آن در بستر اسکله شد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در این حالت توانستیم کشتی را در کنار همان اسکله مهار کنیم و تیم غواصی نیز در زیر سطح آب بررسی های خود را انجام دادند.
موسوی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده به ناچار اجازه داده شد تا کشتی در کنار اسکله به بستر دریا بچسبد و امنیت غواصان نیز تامین شود تا آنان هم منافذ ورودی باز را ببندند و هم بررسی های خود را در داخل کشتی به راحتی انجام دهند.
وی گفت: در نخستین بررسی ها مشخص شد که تعدادی از پنجره های شناور بر اثر فشار آب شکسته و باید ترمیم شوند که امیدواریم پس از ترمیم شکستگی ها و بستن منافذ ورودی آب به داخل کشتی در چند روز آینده این کشتی را به حالت اولیه برگردانیم .
موسوی در مورد خارج شدن کامل این شناور از آب گفت: برای آب بندی شدن کشتی و ترمیم خسارت های وارده شده نیاز است تا شیشه های شکسته شده این شناور که مخصوص و مقاوم در داخل آب است سفارش و نصب شود و با توجه به اینکه خسارت جدی به کشتی وارد نشده است می توان پس از تعویض شیشه ها در چند روز آینده این کشتی را از آب خارج کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در مورد برآورد هزینه خسارت وارده به این کشتی اظهار کرد: این کشتی بیمه بوده و دست اندرکاران بیمه طرف قرارداد نیز در محل حاضر و اقدام های اولیه برای برآورد و دادن خسارت به مالک کشتی انجام شد.
موسوی در پاسخ به این سئوال که چه تمهیداتی برای ایمنی کشتی ها مسافربری انجام می شود؟ گفت: تمام تمهیدات ایمنی و امنیتی برای خروج کشتی از اسکله رعایت می شود،
زمانی که کشتی برای مسافرگیری آماده می شود هم از طرف تیم فنی کشتی، بازرسان و تیم کنترل بندر، ارزیابی و کنترل می شود و با حداکثر ایمنی اجازه تردد به آن داده می شود .
موسوی با تاکید بر اینکه ایمنی و موارد لازم برای جابجایی مسافر در کشتی دنا هم به طور کامل رعایت می شد، خاطر نشان کرد: این کشتی از کشتی های خوب جزیره با امکانات رفاهی مناسب بود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش، خدمه داخل کشتی را 8 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این کشتی در کنار اسکله بود، هیچ خطری خدمه را تهدید نکرد و اکنون همه سالم هستند و تنها کشتی به زیر آب فرو رفته است.
وی گفت: این کشتی در مسیر بندرکیش به چارک تردد می کرد و ظرفیت آن حدود 235 نفر بود.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :