ارائه راه حلی جامع برای رفع مشکل بیکاری جوانان جزیره قشم

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از تامین نیروی کاربخش خصوصی در این جزیره با برگزاری دوره های آموزشی به عنوان اقدامی مهم از سوی این سازمان نام برد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: 54 هزار و 487 نفر از ابتدای تاسیس سازمان منطقه آزاد قشم با معرفی اداره کار این سازمان در بخش های مختلف مشغول به کار شده اند.
وی با اعلام اینکه هفت هزار و 417 نفر از این تعداد در دوره دولت تدبیر و امید با گذراندن دوره های آموزشی فعالیت کاری خود را در شرکت های مختلف صنعتی و خدماتی آغاز کرده اند، افزود: براساس تدبیرمدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تفاهم نامه منعقد شده بین این سازمان و سازمان فنی و حرفه ای کشور، قرار است 20 هزار نیرو با گذراندن دوره های آموزشی به فعالان بخش خصوصی جزیره معرفی شوند.
به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، از مجموع 54 هزار و 487 اشتغال ایجاد شده طی دوران تاسیس سازمان منطقه آزاد در قشم، 17 هزار و 346 نفر در بخش تجارت و بازرگانی، دو هزار و 23 نفر در بخش خدمات شهری و عمومی، 11 هزار و 273 نفر در صنعت، سه هزار و 55 نفر در بخش گردشگری، پنج هزار و 367 نفر در کشاورزی و شیلات و 15 هزار و 423 نفر هم در حوزه فعالیت های ساختمانی مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: این میزان اشتغال افراد در جزیره قشم تنها به جذب نیروی کار بخش خصوصی مربوط می شود و تعداد نیروهای اداری فعال در این منطقه خارج از این آمار محاسبه می شوند.
رنجبری اظهار کرد: براساس تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فنی و حرفه ای کشور، سال گذشته بیش از یکهزار نیرو با طی کردن 198 هزار و 741 نفر ساعت آموزش دریافت مدرک فنی و حرفه ای قشم به صنایع مختلف در این جزیره معرفی شدند.
او بیان داشت: جویندگان کار در جزیره قشم می توانند با ثبت نام در اداره کار سازمان منطقه آزاد و گذراندن دوره های آموزشی با مشارکت مرکز فنی و حرفه ای قشم از فرصت اشتغال صنایع فعال در این منطقه برخوردار شوند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از اهدای دو دستگاه خودرو شاسی بلند، دو دستگاه موتور سیکلت، اینترنت رایگان، پرداخت هزینه آب مصرفی، پرداخت 50 درصد حق التدریس مربیان روستایی به همراه یک دستگاه خودرو اجاره ای تحت اختیار به عنوان بخشی از کمک های سازمان منطقه آزاد قشم به مرکز فنی و حرفه ای در راستای تفاهم نامه فی مابین نام برد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :