تصویب طرح جامع منطقه ویژه کاشان از سوی دولت

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سوی هیات دولت به تصویب رسید.

به گزارش فرینا، هیات وزیران در جلسه روز 21 خرداد ماه جاری بنابر پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان را تصویب کرد.
در این مصوبه آمده است که هرگونه عملیات اجرایی، منوط به تصویب ارزیابی مسائل زیست محیطی است.
این طرح که متعلق به ایمیدرو است، در وسعت یک هزار و 345 هکتار زمین و در سه مرحله عملیاتی می شود که فاز نخست آن در 250 هکتار احداث و راه اندازی خواهد شد. این منطقه به لحاظ موقعیت مکانی با دسترسی سریع به مرکزهای بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و حتی نزدیکی با کریدور غرب و جنوب غربی کشور می تواند نقش بسزایی در اقتصاد کشور داشته باشد.
پیشتر مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفته بود: با توجه به بحران کم آبی در کاشان، صنایع در نظرگرفته شده برای استقرار در این منطقه ویژه صنایع کم مصرف آبی از جمله صنایع پشتیبان از جمله تولید قطعات وسائل نقلیه، منسوجات، صنایع لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات صنعتی و معدنی و تولید قطعات فلزی است.
بهزاد کاظمیان، برخی از مزایای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان را شامل پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی کشور، ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای، برقراری و تولید و پردازش کالا، ایجاد اشتغال مولد به ویژه در قشر تحصیل کرده، انتقال فناوری و افزایش صادرات غیر نفتی عنوان کرد.
به گفته وی، با توجه به فعال بودن کاشان در صادرات و برنامه ریزی در منطقه به عنوان بندرخشک، جهت حمایت از صادرات و جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی معافیت های مالیاتی و گمرکی نیز اعمال خواهد شد.




 

برچسب ها : منطقه ویژه کاشان
امتیاز به خبر :