ساز عود، شناسه فرهنگی و هنری جزیره قشم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، از عود سازی به عنوان یکی از هنرهای اصیل و بومی خطه جنوب و شناسه فرهنگی و هنری جزیره قشم نام برد.

به گزارش فرینا، سید محمدامین جعفری حسینی در حاشیه بازدید از دو مرکز عود سازی قشم، گفت: این دو کارگاه به عنوان بازمانده دوران کهن عودسازی این جزیره نیازمند حمایت همه جانبه هستند.
وی با اعلام حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از این هنر، افزود: حمایت متولیان فرهنگی از عودسازی در راستای حفظ عود بومی قشم، پویایی و تقویت آن با جدیت دنبال می شود.
جعفری حسینی با اشاره به چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع دستی که احتمالا اواخر شهریور ماه یا مهر ماه امسال در سرزمین اصلی برگزار خواهد شد، بیان داشت: بخش صنایع دستی قشم با ساز عود به عنوان یکی از گزینه های اصلی این منطقه در این مراسم حضور خواهد داشت.
وی، ثبت ابتکار و خلاقیت ساخت عود مینیاتوری توسط شجاع الدین اشعری را یکی از اقدامات تشویقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حمایت از این هنر برشمرد و اظهارکرد: تمامی مراحل و مدارج ثبت عود مینیاتوری برای تامین در دستور کار واحد صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قرار گرفته است.
در بازدید از دو کارگاه عود سازی علاوه بر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، رئیس واحد صنایع دستی و کارشناسان این واحد نیز حضور داشتند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :