خرید و توزیع ۴۰ هزار جلد کتاب توسط منطقه آزاد ارس در ۳ سال گذشته

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سه سال گذشته بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان توسط سازمان منطقه آزاد ارس خریداری و در سطح این منطقه توزیع شد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری اظهار داشت: این تعداد کتاب در سه سال گذشته بر اساس سیاست های حمایتی سازمان از فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء سرانه مطالعه خریداری و یا منتشر شده است.
وی با اشاره به مساعدت سازمان منطقه آزاد ارس در بهسازی تنها کتابخانه عمومی شهر جلفا شده و ایجاد و تکمیل بخش خواهران و کودکان آن گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره کتابخانه های عمومی جلفا و تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال، این طرح طی ماه آینده به اتمام رسیده و افتتاح می شود.
مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: علاوه بر بهسازی کتابخانه جلفا، احداث کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه مسکونی شجاع در مرحله نهایی تهیه اسناد مناقصه قرار دارد و به زودی شاهد اجرایی شدن این پروژه فرهنگی نیز خواهیم بود.
وی افزود: برگزاری هفت مسابقه کتابخوانی در سال ۹۵ با یکهزار و ۴۷۲ نفر شرکت کننده و شش هزار و ۵۸۲ ساعت مطالعه و ۹ مسابقه در سال ۹۴ با یکهزار  و ۸۴۸ نفر شرکت کننده و ۱۹ هزار و ۵۱۸ ساعت مطالعه از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه اشاعه فرهنگ کتابخوانی بوده و این مسابقه ها در سال ۹۶ نیز ادامه دارد.
نصیری خاطر نشان کرد: کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۹۴ با تامین خودرو توسط سازمان منطقه آزاد ارس و کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه های استان در سال ۱۳۹۵ با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس راه اندازی شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :